کشکول/

حمله ترکیه به شمال سوریه و اشک تمساح کشورهای عربی برای کردها

حمله ترکیه به شمال سوریه و اشک تمساح کشورهای عربی برای کردها
شنبه 20 مهر 1398 - 16:26

آنچه که امروز در شمال سوریه در جریان است یک تراژدی به تمام معنای انسانی است، این تزاژدی صرف نظر از قومیت، ملیت و جنسیت، قلب هر انسانی که اندکی شعور و عاطفه انسانی داشته باشد را به درد می آورد.

العالم-کشکول

در حالی که اردوغان نتوانتسه است حمایت کشورهای جهان را برای حمله گسترده به شمال سوریه جلب کند، قطر تنها کشوری است که با تعصب کورکورانه به دلیل همپیمانی با این کشور و به دور از هرگونه احساسات انسانی و حتی قومیتی در همبستگی با مردم سوریه از این حملات حمایت می کند.

در مقابل، عربستان، مصر، امارات و بحرین در حال ریختن اشک تمساح برای مردم سوریه هستند و حملات ترکیه علیه غیر نظامی ها را محکوم می کنند، حال آنکه همین کشورها بودند که زمینه را برای وقوع این بحران انسانی فراهم کردند و همین کشورها هشت سال پیش در اخراج سوریه از اتحادیه عرب نقش داشته و از هیچ حمایتی از گروه های تروریستی در سوریه که جان غیر نظامیان را بی امان می گرفتند، دریغ نکردند از حمایت های لجستیکی گرفته تا حمایت های مالی، آموزشی و تسلیحاتی.

سوال اینجاست که چرا احساسات این کشورها برای قربانیان و غیر نظامیان کرد سوریه برانگیخته شده و برای آنان دل می سوزانند؟ پاسخ آشکار است، پاسخ این سوال هیچ ارتباطی به احساسات و عواطف انسانی ندارد، سران این کشورهای عربی به دلیل خصومت و عداوتی که با اردوغان دارند خونشان به جوش آمده و این حملات را محکوم می کنند.

گزارش های الجزیره شبکه قطری از عملیات ترکیه در شمال سوریه چنین است که گویا موضوع این گزارش ها درخصوص پاکسازی مسجدالاقصی از صهیونیست ها ست.

از سوی دیگر گزارش های شبکه های عربستانی، مصری، اماراتی و بحرینی از این حملات به گونه ای است که گویی این کشورها درصدد اعلام همبستگی با سوریه هستند.

سران این کشورهای عربی، چه مخالفان و چه حامیان حمله اردوغان به شمال سوریه هیچ کدام ازسر انسان دوستی و احساسات و عواطف انسانی و حتی انگیزه های قومی و اسلامی در این خصوص موضع گیری نکرده اند، بلکه تنها انگیزه آنها اعمال فشار علیه افراد و نه حتی کشورهاست، انگیزه هایی که شاید بتوان گفت نشأت گرفته از آموزه های علمای تکفیری وهابی است.

پربیننده ترین خبرها