مقام یمنی خطاب به ریاض: منتظر اقدام عملی در پاسخ به طرح صلح هستیم نه حرف

مقام یمنی خطاب به ریاض: منتظر اقدام عملی در پاسخ به طرح صلح هستیم نه حرف
دوشنبه 22 مهر 1398 - 09:45

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سالروز انقلاب 14 اکتبر اعلام کرد، عربستان سعودی هنوز به طرح پیشنهادی صلح پاسخی نداده و یمن منتظر اقدامات عملی است.

العالم - یمن

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن یکشنبه شب (دیشب) در پنجاه و ششمین سالروز انقلاب ۱۴ اکتبر (نجات یمن از استعمار انگلیس) سخنرانی کرد و به آخرین تحولات یمن پرداخت.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، وی درباره عدم واکنش سعودی به طرح ابتکاری صلح که بیش از یک ماه از ارائه آن می‌گذرد، هشدار داد و گفت، اگرچه اظهارات مثبت نقل شده در رسانه‌ها قابل تقدیر است اما یمن خواهان اقدامات عملی مقامات است.

این طرح صلح را خود المشاط ارائه داد و اعلام کرد، ارتش یمن به هدف گرفتن اهداف سعودی با موشک و پهپاد پایان می‌دهد به شرط آنکه ائتلاف سعودی نیز به حملات خود به یمن پایان دهد اما ائتلاف متجاوز از آن زمان تا کنون بارها به یمن حمله کرده است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن سپس درباره پیامدهای ادامه توقیف کشتی‌های یمن به دست ائتلاف سعودی هشدار داد و گفت: ادامه این اقدام منجر به تحولات خطرناکی می‌شود که با تلاش‌های اخیر برای صلح در یمن و منطقه هماهنگ نیست.

وی بر حق ملت یمن در دفاع از خود و ادامه مبارزه تا آزادسازی کامل خاک این کشور تأکید کرد و جامعه بین‌الملل را به همبستگی با ملت یمن فراخواند.

عربستان سعودی در فروردین ۱۳۹۴ چند کشور دیگر را با خود همراه کرد و به بهانه بازگرداندن آنچه دولت قانونی می‌خواند به یمن حمله کرد.

این حملات وارد سال پنجم خود شده است و تا کنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان در آن کشته شده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها