قدردانی معاون حزب‌الله از مواضع وزیر خارجه لبنان در نشست اتحادیه عرب

قدردانی معاون حزب‌الله از مواضع وزیر خارجه لبنان در نشست اتحادیه عرب
دوشنبه 22 مهر 1398 - 11:27

معاون حزب‌الله از صحبت‌های وزیر خارجه لبنان در نشست اتحادیه عرب مبنی بر ضرورت بازگشت سوریه به این اتحادیه قدردانی و آن را شجاعانه توصیف کرد.

العالم - لبنان

«شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان از «موضع شجاعانه» جبران باسیل وزیر خارجه لبنان در نشست هفته جاری و تأکید وی بر لزوم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تشکر کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، شیخ نعیم قاسم گفت: زمان آن رسیده که سوریه با افتخار بازگردد زیرا سران، ارتش و ملت این کشور در برابر خطرناک‌ترین توطئه برای تخریب سوریه مقاوم ایستادگی کردند، توطئه‌ای که مقدمه‌ای برای توانمندسازی اسرائیل در منطقه بود. زمان آن رسیده که حمام خون، تروریسم و موج آوارگی به راه افتاده به دلیل سیاست‌های آمریکا، متحدانش و حمله آنها به سوریه متوقف شود.

وی خطاب به باسیل تصریح کرد، این صحبت‌ها در زمان خود بیان شد تا شاید کسانی را که به وعده‌ها و حمایت‌های کاذب دل خوش کرده‌اند، بیدار کند و سران عرب بدانند گفت‌وگو و همکاری برای حل مسایل به سود همه است و باعث قطع دست اشغالگران، متجاوزان و تروریست‌هایی می‌شود که آمریکا و رژیم صهیونیستی آنها را مدیریت می‌کنند.

جبران باسیل وزیر خارجه لبنان در نشست هفته جاری اتحادیه عرب در قاهره اعلام کرد: ما امروز نه علیه ترکیه بلکه به خاطر سوریه در اینجا گردهم آمده‌ایم و حال آنکه سوریه غایب است.

وی خواستار بازگشت سوریه به کرسی خود در اتحادیه عرب پس از غیبت هشت ساله شد و افزود: آیا هنوز وقت آن نرسیده که سوریه به آغوش اتحادیه عرب بازگردد؟ آیا وقت آن نرسیده که به حمام خون، تروریسم، موج آوارگی و بی‌خانمان شدن (سوری‌ها) پایان داده شود؟

وی همچنین یکشنبه (دیروز) بر قصد خود برای سفر به سوریه تأکید کرد و گفت، این سفر «نزدیک» است.

پربیننده ترین خبرها