رویترز: نیروهای سعودی کنترل شهر «عدن» را بر عهده گرفتند

رویترز: نیروهای سعودی کنترل شهر «عدن» را بر عهده گرفتند
دوشنبه 22 مهر 1398 - 15:31

خبرگزاری «رویترز» گزارش داد، عربستان سعودی برای حل مشکل درگیری میان نیروهای دولت مستعفی و نیروهای مورد حمایت امارات، کنترل شهر عدن در جنوب یمن را به دست گرفته است.

العالم - عربستان سعودی

خبرگزاری «رویترز» روز دوشنبه به نقل از چهار منبع آگاه مدعی شد که عربستان سعودی با هدف پایان دادن به درگیری‌ها میان دولت مستعفی یمن و «تجزیه‌طلبان جنوبی» مورد حمایت امارات در عدن، مستقیما کنترل این شهر در جنوب یمن را به دست گرفته‌ است.

در ادامه این گزارش آمده است، امارات به عنوان شریک اصلی عربستان در ائتلاف متجاوز از هفته پیش خارج کردن نیروهایش از عدن را آغاز کرده و به نظر می‌رسد گامی برای فراهم کردن زمینه یک توافق در راستای پایان بحران باشد.

مسؤولان یمنی به خبرگزاری رویترز گفتند: «عربستان سعودی از هفته پیش نیروهای بیشتری را جایگزین نیروهای اماراتی در فرودگاه عدن و پایگاه‌های نظامی این شهر کرده است.»

همچنین دو منطقه مطلع دیگر اعلام کردند، یک فرمانده سعودی هفته پیش رسما وظایف را در آنجا بر عهده گرفته تا اجازه نظارت بر امنیت شهر و اطراف آن را داشته باشد.

شبه‌نظامیان «الحزام الامنی» وابسته به امارات پس از چند روز درگیری با نیروهای دولت هادی در عدن و در سایه سکوت عربستان سعودی، شنبه دهم اوت ۲۰۱۹ (۱۹ مرداد ۱۳۹۸) این استان را به کنترل خود درآورده و کاخ ریاست جمهوری المعاشیق را تصرف کردند و درگیری‌ها میان دو طرف همچنان ادامه پیدا کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها