روسیه و عربستان سعودی بیش از ۲۰ سند همکاری امضا کردند

روسیه و عربستان سعودی بیش از ۲۰ سند همکاری امضا کردند
دوشنبه 22 مهر 1398 - 17:49

در جریان مذاکرات رئیس جمهوری روسیه و پادشاه عربستان سعودی بیش از ۲۰ سند همکاری بین دو کشور به امضا رسید.

العالم ـ عربستان سعودی

دیدار ولادیمیر پوتین و ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی در کاخ پادشاهی ریاض برگزار شد و در جریان آن اسناد همکاری به ارزش بیش از ۲ میلیارد دلار امضا شد.
براساس گزارش رسانه‌های دولتی روسیه، منشور همکاری بلندمدت کشورهای تولید کننده نفت از جمله اسنادی بود که به امضای طرفین رسید.

شرکت دولتی فضایی روسیه با عنوان «روس کاسموس» و کمیسیون فضایی عربستان سعودی نیز یادداشت تفاهمی برای تامین مالی فضانوردی و سیستم جهت‌یابی جهانی گلوناس روسیه (سیستمی که روس ها در مقابل GPS ایجاد کردند) امضا کردند.

برنامه همکاری استراتژیک روسیه-عربستان سعودی در سطح عالی نیز از اسناد دیگری بود که وزارت انرژی روسیه و وزارت انرژی عربستان آن را امضا کردند.
پروتکل همکاری روسیه و عربستان سعودی در عرصه انرژی از اسناد دیگری بود که امروز امضا شد.
شرکت روسی گازپروم نفت نیز با شرکت آرامکوی عربستان سعودی تفاهمنامه همکاری امضا کرده است.
آرامکو همچنین با شرکت تولید لوله‌های فولادی روسیه و شرکت‌های گالن، لوله‌سازی چلیابینسک و شرکت‌های اینترتولی، تخنووک و اینتگرا یادداشت‌های تفاهم امضا کرد.
کریل دیمیتریف مدیر صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه پیشتر اعلام کرده بود که در جریان این سفر بیش از ۱۰ توافقنامه به ارزش بالغ بر دو میلیارد دلار بین ریاض و مسکو به امضا خواهد رسید.
وی یاداوری کرد: روسیه و عربستان سعودی در زمان حاضر بر روی ۲۵ پروژه به ارزش ۱۰ میلیارد دلار در حال مذاکره و فراهم آوردن شرایط لازم برای اجرایی شدن این پروژه‌ها هستند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه به دنبال سفر به عربستان با سلمان پادشاه این کشور دیدار کرد.
این سفر از مدتی پیش در دستور کار کرملین قرار داشته است و رئیس جمهوری روسیه با دستور کار بررسی اوضاع در خاورمیانه و شمال آفریقا که از اهمیت بالایی برخوردار است به ریاض رفته است.
پوتین پس از حضور در عربستان، به امارات متحده عربی هم خواهد رفت.

پربیننده ترین خبرها