قیس سعید با کسب 72 درصد آراء رسما رئیس جمهور تونس شد

قیس سعید با کسب 72 درصد آراء رسما رئیس جمهور تونس شد
دوشنبه 22 مهر 1398 - 20:26

هیات مستقل انتخابات ریاست جمهوری تونس اعلام کرد که قیس سعید با کسب 72 درصد آراء در انتخابات این کشور، پیروز شده است.

العالم - تونس

کمیته عالی انتخابات تونس دوشنبه شب اعلام کرد که «قیس سعید» با کسب 72.71 درصد آراء، پیروز دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شد.

«قیس سعید» نامزد مستقل و استاد حقوق بین‌الملل توانست با کسب بیش از 72 درصد آراء بر رقیب خود «نبیل القروی» از حزب «قلب تونس» پیروز شود و به کاخ ریاست‌جمهوری قرطاج راه یابد.

قیس سعیددر سال 1958 در تونس به دنیا آمد و در رشته حقوق بین الملل در دانشکده حقوق و علوم سیاسی تحصیل کرد. همچنین دارای گواهی دیپلم از آکادمی بین المللی حقوق قانون اساسی و دیپلم انستیتو بین المللی حقوق بشر در سان ریمو ایتالیا است.

وی در سال 1986، زندگی حرفه ای خود را به عنوان استاد دانشگاه با تدریس در دانشکده حقوق و علوم اقتصادی و سیاسی در سوسه شروع کرد. سپس در سال 1999 به تدریس در دانشکده حقوق و علوم سیاسی و اجتماعی در تونس (پایتخت کشور تونس) پرداخت.

قیس سعید از سال 1994 تا 1999 مدیر گروه حقوق عمومی در دانشکده حقوق در سوسه بود.

وی از سال 1989 تا 1990 دبیر دو کمیسیون ویژه دبیرخانه اتحادیه عرب بود. از سال 1993 تا 1995 نیز به عنوان کارشناس با مرکز مطالعات عربی حقوق بشر همکاری کرد.

رئیس جمهور جدید تونس از سال 1997 معاون رئیس جمعیت حقوق قانون اساسی در تونس و عضو هیئت علمی و شورای اداری آکادمی بین المللی قانون اساسی بود.

او همچنین رئیس مرکز قانون اساسی برای دموکراسی در تونس هم بوده است، قیس سعید تألیفاتی نیز در زمینه های حقوق و قانون اساسی دارد.

رئیس جمهور جدید تونس سه فرزند دارد.

پربیننده ترین خبرها