لاریجانی: ایران و پاکستان از ظرفیت‌های همسایگی و منطقه‌ای استفاده کنند

لاریجانی: ایران و پاکستان از ظرفیت‌های همسایگی و منطقه‌ای استفاده کنند
دوشنبه 22 مهر 1398 - 22:01

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحرکات کمی میان ایران و پاکستان به لحاظ اقتصادی وجود دارد، گفت: دو کشور در منطقه باید از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده بیشتری کنند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

علی لاریجانی و اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان روز دوشنبه در حاشیه صد و چهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) دیدار و گفت‌ وگو کردند.

لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به مواضع و فرهنگ مشترک میان ایران و پاکستان، گفت: نگاه‌ها در ایران به پاکستان مثبت است.

وی با ابراز امیدواری از حل مشکلات مرتبط با منطقه‌ کشمیر (اختلاف میان هند و پاکستان بر سر کشمیر) افزود: تحرکات کمی میان ایران و پاکستان در زمینه مسائل اقتصادی دیده می‌شود اما باید کمک کرد دو کشور منطقه از ظرفیت هم استفاده کنند.
به گزارش دوشنبه شب خانه ملت، رئیس پارلمان پاکستان هم در ادامه این نشست، با تشکر از حمایت ایران و لاریجانی از مساله کشمیر و استقبال بسیار خوب ایران از نخست وزیر این کشور طی روز گذشته، نسبت به صحبت با وزیر تجارت و دارایی پاکستان برای افزایش روابط اقتصادی با ایران تأکید کرد.
وی همچنین از لاریجانی برای حضور در پاکستان دعوت کرد و گفت: با این سفر، نهادهای ذیربط و میانی می‌توانند همکاری‌های بهتر و بیشتری داشته باشند.

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در یکصد وچهل ویکمین اجلاس بین‌المجالس (آی پی یو - IPU ) روز یکشنبه وارد بلگراد پایتخت صربستان شد.

اتحادیه بین‌المجالس در سال ۱۸۸۹ تأسیس شد که نخستین نهاد انجمن ثابت برای مذاکرات چندجانبه سیاسی و مختص نمایندگان پارلمان بود اما در ادامه به یک سازمان بین‌المللی برای مجالس کشورهای مختلف تبدیل شد.

مجالس ملی ۱۷۸ کشور عضو «آی پی یو» هستند و ۱۲ مجمع پارلمانی منطقه‌ای اعضای وابسته این نهاد به شمار می‌آیند، اتحادیه بین المجالس یک عضو ناظر ثابت در مجمع عمومی سازمان ملل دارد.

پربیننده ترین خبرها