حتی شبکه "اسکای نیوز" هم دروغ های"العربیه" را برنمی تابد

حتی شبکه
چهارشنبه 24 مهر 1398 - 22:07

هیچ کسی حتی شبکه های سعودی "العربیه " عربی و شبکه های متعلق به کشورهای حوزه خلیج فارس که کورکورانه سیاست های عربستان سعودی را دنبال می کنند، تحمل دروغ و حیله گری و فریبکاری شبکه سعودی العربیه را ندارد.

العالم کشکول

وقتی شبکه العربیه، برنامه و محتوایی متفاوت از دیگر شبکه های همسطح و سو برای ارائه به مخاطبان خود ندارد، کارکنان به اصطلاح حرفه ای این شبکه که به دنبال بزرگ نمایی العربیه هستند، دیگر حرفی برای گفتن ندارند و این شبکه حتی دیگر در جامعه عربستان نیز تاثیر گذار نیست.

با وجود بودجه عظیمی که رژیم سعودی برای شبکه العربیه درنظر گرفته است، اما ماموریت دشوار این شبکه در دفاع از رژیمی که نمی توان از سیاست های آن اعم از داخلی یا خارجی دفاع کرد، به علت وابستگی شدید و تطابق کامل منافع آن با منافع آمریکا و "اسرائیل"، باعث شده است که این شبکه به تریبونی از دروغ و تحریف واقعیت ها تبدیل شود تا جایی که فعالان رسانهای و رسانه های باتجربه عرب از فعالیت در این شبکه با وجود حقوق اغوا کننده آن پرهیز می کنند.

آخرین حقه بازی چندش آور شبکه سعودی العربیه، رفتار "محمد الطمیحی" گوینده این شبکه در گفت و گوی مشترک شبکه اماراتی اسکای نیوز، شبکه سعودی العربیه و شبکه روسی روسیا الیوم با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه قبل از سفر این هفته اش به ریاض و ابوظبی بود.

"مهند الخطیب" گوینده شبکه "اسکای نیوز" در توئیتی دراین باره نوشت: محمد الطمیحی گوینده شبکه العربیه، اقدام به حذف گویندگان دو شبکه دیگر کرد و جواب های پوتین به سوالات آنان را برای سوال های خود استفاده کرد و گویی که پوتین این جواب ها را به سوال های او داده است.

گوینده اسکای نیوز همچنین در واکنش به اقدام الطمیحی گفت: مصاحبه پوتین با سه شبکه اسکای نیوز عربی و روسیا الیوم و العربیه بود، برای تو این امکان وجود دارد که سوالات دو گوینده دیگر را از طریق مونتاژ حذف کنی، اما این که از جواب های پوتین به سوالات گویندگان دیگر استفاده کنی و گویی وانمود کنی که آن پاسخ ها، به سوالات خودت است، این کار غیرحرفه ای و غیراخلاقی و زشت است.

اگر دیگر دوستان شبکه العربیه مانند شبکه اسکای نیوز امارات نیز در دروغ گویی وتحریف واقعیت ها و فریب افکار عمومی عربی همان مسیر شبکه العربیه را طی کنند، خدا می داند که این شبکه ها در سال های گذشته، چقدر دروغ و فریب را به خورد مخاطبان خود که تعداد شان زیاد هم نیست، داده اند. به ویژه درباره موضع آن ها درقبال محور مقاومت و درصدر آن حزب الله وحماس و جهاد اسلامی و الحشد الشعبی و انصارالله که سرسخت ترین و افراطی ترین شبکه های صهیونیستی در برابرشان سر فرود می آورند.

پربیننده ترین خبرها