وزیر کشور: توسعه زیر ساخت‌ها همایش اربعین امسال را شتاب بخشید

وزیر کشور: توسعه زیر ساخت‌ها همایش اربعین امسال را شتاب بخشید
پنج‌شنبه 25 مهر 1398 - 13:07

وزیر کشور با بیان اینکه توسعه زیر ساخت‌ها در گذرگاه‌های مرزی همایش اربعین امسال را شتاب بخشید گفت: زیر ساخت‌های ایجاد شده در مرزهای چهارگانه با میزان جمعیت زائران قابل تطبیق است و مشکلات زائران امسال کاهش بسیاری داشته‌است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در نشست ستاد اربعین در فرمانداری خرمشهر ضمن تقدیر از دستگاههای اجرایی و دست اندرکاران در مدیریت خدمات رسانی به زائران حسینی افزود: استان هایی چون خوزستان ، ایلام و کرمانشاه پرچمدار و جلودار نهضت حسینی هستند.

وی با بیان اینکه این حرکت عظیم و بی نظیر ابتدا با لطف خداوند و خود امام حسین (ع) مدیریت می شود، گفت: جابجایی چهار میلیون زائر ظرف مدت ۲۰ روز بین ۲ کشور و فراهم کردن کلیه امکانات و زیرساخت های مختلف و هماهنگی با کشور مقابل با وجود مشکلاتی که دارد همگی لطف خداست و توفیق خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی است.

رحمانی فضلی افزود: این حقانیت امام حسین (ع) و تحقق شعار " هل من ناصر ینصرنی" است و همه خدمت رسانان به زائران اربعین از ناصران و حامیان این حقیقت هستند.

وی در ادامه گفت: مقطع کوچکی که توفیق خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی را پیدا می کنیم در طول تاریخ به صورت دست به دست رسیده و زنجیر شده است.

وزیر کشور افزود: این موضوع به صورت جهانی و کاملا انسانی در قلب ها و فطرت پاک همه جهانیان تبلور پیدا کرده و موضوع امام حسین (ع) فراتر از یک نگاه قومی، محلی، منطقه ای است بلکه این حقیقت حتما جایگاه ظهور و بروز و جایگاه تجلی آن قلب های انسان ها است .در اربعین همه نوع آدم با هر نوع دین و گرایشی شرکت می کنند.

رحمانی فضلی افزود: مقام معظم رهبری به ابعاد معنوی و فرهنگی اربعین تاکید بسیاری داشته و باید مقدمه را فراهم کنیم تا حقیقت و واقعیت با ابعاد فرهنگی خودش را معرفی کند چرا که ملت های بسیاری تشنه این حقایق هستند.

وی در ادامه گفت: در چند سال اخیر حداقل نسبت به سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر افزایش جمعیت زائر داشتیم؛ این روند فزاینده و رو به رشد هر سال رقم می خورد و نشان دهنده ظرفیت های بالقوه اربعین است که در عین حال باید آسیب شناسی هم شود.

وزیر کشور تصریح کرد: امسال ۲ حادثه در سطح کشور به لطف خدا مدیریت شد که یکی از آنها سیلاب بود که تمام دنیا متوجه حادثه عظیم سیل و آثار آن بودند ولی چون مردم پای کار آمدند با کمترین هزینه آن را مهار و اکنون هم در حال انجام به تعهدات در حوزه بازسازی هستیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: رویداد بعدی نیز اربعین حسینی است و این نوع مدیریت در جمهوری اسلامی ایران باید به یک الگو تبدیل شود و اگر همین انگیزه را در حوزه های اشتغال، تولید، سیاسی و فرهنگی داشته باشیم می توانیم امور را با سرعت بیشتری پیش ببریم.

وی با بیان اینکه موضوع سیل و اربعین به انسجام و وحدت ملی تبدیل شده است گفت: در این دوره همه دشمنان به انتخابات به چشم یک چالش نگاه می کنند و تصور دارند می توانند نارضایتی ها را حول محور انتخابات توطئه چینی کنند ولی یقینا با وحدت مردم این حرکت را به یک حرکت انسجام بخش تبدیل می کنیم و انشاالله موفق می شویم.

وزیر کشور که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی وی را همراهی می کرد صبح پنجشنبه با حضور در نقطه صفر مرزی در شلمچه روند تردد زائران اربعین از شلمچه به شهرهای نجف و کربلا و بازگشت زائران را بررسی کرد و در جریان روند خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در این گذرگاه مرزی قرار گرفت.

رحمانی فضلی همچنین از چند موکب مستقر در مرز شلمچه دیدن کرد و از نزدیک در جریان خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، از ابتدای ماه صفر تاکنون سه میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرزهای چهار گانه کشور راهی عتبات عالیات شدند و ۲ میلیون نفر نیز به کشور بازگشتند.

حرکت زائران اربعین حسینی از مرزهای چهارگانه کشور که از اول ماه صفر آغاز شده همچنان ادامه دارد.

چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین می باشند.

پربیننده ترین خبرها