جزئیات حوادث جاری در لبنان طی ساعات گذشته

جزئیات حوادث جاری در لبنان طی ساعات گذشته
جمعه 26 مهر 1398 - 12:05

تظاهرات مردمی در اعتراض به سیاست های اقتصادی دولت و تعیین مالیات های جدید بر مردم به همه مناطق لبنان کشیده شده است. معترضان با بستن خیابان ها به خصوص در مرکز بیروت سعی دارند به محدوده کاخ حکومتی حمله کنند اما نیروهای امنیتی با استفاده از گازهای اشک آور، تظاهرات را پراکنده کردند. در این حمله تعدادی از معترضان دچار حالت خفگی و اغما شدند.

العالم - لبنان

نیروهای امنیتی همچنین اقدام به تعقیب معترضان کرده و با باتوم به آنها حمله کردند و موتور سیکلت های آنها را میدان ریاض الصلح در هم شکستند.

نیروهای امنیتی پس از چند ساعت عملیات تعقیب و گریز با مردم در مرکز بیروت، تجهیزات بیشتری را به کار گرفتند و از آب پاش برای متفرق کردن تظاهرات استفاده کردند. در این بین تیم هلال احمر اقدام به انتقال مجروحان به بیمارستان کرد.

در همین راستا "جورج کنانه"، دبیر کل صلیب سرخ اعلام کرد آمبولانس های موجود در میدان ریاض الصلح 22 مورد بیمار دچار اغما را به بیمارستان ها منتقل و 70 نفر را هم در محل درگیری درمان کردند.

در این بین، دو کارگر خارجی بر اثر سرایت آتش به ساختمانی در میدان ریاض الصلح بر اثر خفگی، فوت کردند. امدادرسان های دفاع مدنی سعی می کنند این دو جنازه را خارج کرده و آتش را خاموش کنند.

نیروهای امنیتی نیز اعلام کردند که 60 نفر از افراد این نیرو در این ناآرامی ها مجروح شده اند. این نیرو با انتشار بیانیه ای در توییتر گفت: "ما به شدت پایبند به آزادی بیان هستیم اما اجازه نمی دهیم کسی به نیروهای امنیتی حمله کند یا دست به تخریب اموال عمومی و خصوصی بزند. ما هشدار می دهیم که هر کس علیه امنیت کشور کاری کند یا به دارایی ها عمومی و خصوصی و نیروهای امنیتی حمله کند، حتما طبق قانون دستگیر خواهد شد. "

معترضان همچنین جاده مار الیاس وبه طور مشخص جاده منتهی به محله دروزی نشین کرکول به سمت "ملا ظریف" را با آتش زدن لاستیک خودرو و سطل زباله بستند.

معترضان همچنین با آتش زدن لاستیک، جاده شویفات – خلده را بستند. آنها همچنین چند جاده و خیابان را در مناطق مختلفی از بیروت به خصوص در "الکولا"، "عین المریسه" و کورنیش مزرعه بستند.

معترضان همچنین وسط جاده البحریه در صیدا چادر زده و آن را با آتش زدن لاستیک بستند.

در طرابلس نیز چند فرد ناشناس سوار موتورسیکلت به مقر جریان ملی آزاد در شهر المینا طرابلس حمله کرده و وسایل موجود در آن را تخریب کردند.

در نبطیه نیز معترضان در مقابل منزل یاسین جابر، نماینده مجلس و دفتر هانی القبیسی تجمع کرده و تابلوهای آنها را در هم شکستند.

معترضان همچنین جاده های کفرتبنیت، مرجعیون، انصار، حبوش و نبطیه را بستند.

در بقاع غربی هم معترضان جاده قرعون – جب جنین در ورودی شهرک قرعون را با لاستیک های شعله ور بستند.

همچنین بزرگراه جعیتا، پل جل الدیپ را در هر دو مسیر بستند.

پربیننده ترین خبرها