سازمان ملل: دولت مصر سرکوب‌ را متوقف کند

سازمان ملل: دولت مصر سرکوب‌ را متوقف کند
جمعه 26 مهر 1398 - 20:34

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل خواستار آزادی فعالان سیاسی و معترضان مصری شد و اعلام کرد که برخی از آنها در زندان شکنجه شده‌اند.

العالم- مصر

«راوینا شمداسانی» سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل امروز (جمعه) در ژنو، گفت که دولت مصر باید بازداشت فعالان سیاسی و فعالان شبکه‌های اجتماعی را متوقف کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، او گفت که از زمان آغاز اعتراضات در مصر در ماه گذشته تا کنون دو هزار نفر بازداشت شده‌اند و گزارش‌هایی از شکنجه برخی از آنها در زندان‌ها وجود دارد.

او از دولت مصر خواست تا در خصوص انجام شکنجه در زندان‌ها تحقیق کند و تأکید کرد که مردم مصر باید حق تظاهرات به شکل مسالمت‌آمیز و ابراز عقیده خود را داشته باشند.

شمداسانی همچنین گفت که «اسراء عبدالفتاح» از فعالان فضای مجازی مصری از تاریخ ۱۲ اکتبر گذشته (۲۰ مهر) بازداشت شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. به گفته وی، این فعال مصری اکنون در زندان دست به اعتصاب غذا زده است.

تازه‌ترین دور اعتراضات در مصر از اواخر شهریور ماه گذشته به دعوت فردی به نام «محمد علی» هنرمند و دلال مصری مقیم اسپانیا آغاز شد و چندین هفته فضای سیاسی این کشور را در گیر کرد.

دادستانی مصر در اواخر سپتامبر گذشته مدعی شد که در پی اعتراضات کمتر از ۱۰۰۰ نفر را به فراخوانده و از آنها بازجویی کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها