انتقاد دولت وفاق لیبی از اظهارات وزیر بحرینی

انتقاد دولت وفاق لیبی از اظهارات وزیر بحرینی
شنبه 27 مهر 1398 - 06:46

وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی از اظهارات مداخله‌جویانه وزیر خارجه بحرین انتقاد کرد.

العالم - لیبی

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی جمعه شب در بیانیه ای، مخالفت خود را با دخالت دادن نام کشور لیبی در "تسویه حساب‌هایی که طرف آن نیست"، اعلام کرد.

«خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین روز جمعه در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط اظهار کرده بود: قطر در بسیاری از مسائل نه تنها در مسأله یمن بلکه در لیبی، تونس، کشورهای حاشیه خلیج فارس و در عراق نقش غیر سازنده ای را ایفا می کند.

وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که طرابلس حق دارد که با کشورها در چارچوب منافع خود رابطه داشته باشد.

وزارت خارجه دولت مستقر در طرابلس افزود: امیدواریم بحرین از دولت وفاق ملی حمایت کند و بر کشورهایی که از متجاوزان به طرابلس حمایت می کنند، فشار بیاورد.

اوضاع لیبی از ۱۵ فروردین ماه امسال همزمان با دستور ژنرال حفتر از نزدیکان «معمر القذافی» دیکتاتور پیشین این کشور برای حمله به طرابلس متشنج شد. کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی از حفتر حمایت می کنند.

وزارت دولت وفاق ملی در ادامه تأکید کرده است: اصل عدم دخالت در امور داخلی کشورها تنها اصلی است که طرابلس بر اساس آن با همه کشورها تعامل می کند.

لیبی از زمان سرنگونی قذافی در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است. نظامیان طرفدار حفتر (مورد حمایت عربستان، امارات، مصر و فرانسه) بر شرق این کشور مسلط هستند و دولت وفاق ملی به ریاست السراج (مورد حمایت جامعه جهانی) کنترل غرب لیبی را در دست دارد.

پربیننده ترین خبرها