ورود 4 کشتی حامل سوخت به بندر الحدیده یمن

ورود 4 کشتی حامل سوخت به بندر الحدیده یمن
شنبه 27 مهر 1398 - 07:51

شرکت نفت یمن بامداد شنبه اعلام کرد: چهار کشتی حامل سوخت که مدتها در توقیف ائتلاف سعودی بودند، وارد بندر الحدیده شدند.

العالم _ یمن

نفتکش «استون ۱» حامل بنزین، نفتکش «مانیتور» حامل دیزل و کشتی «سی هارت» و «مجنون» که از حدود یک ماه پیش، از ورود آن‌ها به بندر الحدیده جلوگیری می شد، به این بندر رسیدند.

شرکت نفت یمن در همین ارتباط اعلام کرد که همچنان شش نفتکش دیگر در نزدیکی بندر الحدیده در توقیف ائتلاف سعودی قرار دارد.

پیشتر، شرکت نفت یمن با صدور بیانیه ای هشدار داده بود که در صورت تداوم جلوگیری عربستان سعودی از ورود نفتکش ها به بندر الحدیده یمن، ارائه خدمات ضروری به مردم، متوقف و این کشور با فاجعه دیگری مواجه خواهد شد.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز با انتشار بیانیه‌ای، اقدامات ائتلاف عربی در توقیف نفتکش‌ ها را محکوم و نسبت به عواقب ادامه این اقدام بشدت هشدار داده بود.

دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که ۱۳ دسامبر سال گذشته (۲۲ آذر ۹۷) در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد، به توافق هایی در باره استان های ساحلی الحدیده و تعز دست یافتند اما این توافق ها با توجه به اختلاف های دو طرف بر سر جزئیات آن، اجرا نشده است.

عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند.

بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شده و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قطحی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها