نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

مقاومت در مقابل دشمنان از مهمترین پیام‌های اربعین است

مقاومت در مقابل دشمنان از مهمترین پیام‌های اربعین است
شنبه 27 مهر 1398 - 19:09

نماینده ولی فقیه در امور حج با بیان اینکه دشمنان دنیا پرست اسلام به دنبال تسلیم کردن کشورهای اسلامی در مقابل خواسته‌هایشان هستند، گفت: مقاومت و سست نشدن در مقابل دشمنان از مهمترین پیام‌های پیاده روی اربعین است.

العالم - ایران / فرهنگی

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب روز شنبه در مراسم جاماندگان اربعین حسینی(ع) در حرم عبدالعظیم(ع) اظهارداشت: دشمنان به دنبال ایجاد اسلامی ببه غیر از دین ناب محمدی در کشورهای اسلامی هستند تا اهداف شوم صهیونیست‌ها را در کشورهای اسلامی پیش ببرند.

وی با بیان اینکه دشمنان به ویژه آمریکا به برخی کشورهای اسلامی به چشم گاو شیرده نگاه می‌کنند، عنوان کرد: سیدالشهدا(ع) با فدا کردن خون خود و یاران با وفایش راه اسلام حقیقی را زنده نگاه داشت، اسلامی که هرگز در مقابل زیاده خواهی دشمنان کوتاه نمی‌آید.

نواب افزود: به هیچ عنوان زیبنده کشورهای اسلامی نیست که در مقابل درخواست‌های نامشروع دشمنان به ویژه صهونیست‌ها سرخم آورند، امام حسین(ع) درس عزتمندی و افتخار را با فدا کردن سر خود برای مسلمانان به ارمغان آورد.

وی با اشاره با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه «اسلام معاویه و بنی امیه تیره و تاریک است»، ابراز کرد: راه امام حسین(ع) مانند چراغ در مقابل مسلمانان عالم می‌درخشد تا با استفاده از آن مانند ملت ایران به عزت و اقتدار برسند.

نواب یادآور شد: نتیجه مقاومت با تمام سختی‌های و مشقات آن منتهی به پیروزی است، همانگونه که همگان دیدند؛ نتیجه مقاومت ملت ایران در روند پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی موجب باز شدن راه کربلا و اقتدار ملت شد.

وی به الگو برداری ملت عراق از ملت ایران در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکایی‌ها اشاره کرد و افزود: نتیجه مقاومت ملت مسلمان عراق به گونه‌ای شده است که رییس جمهور آمریکا می گوید که من باید شبانه و با هواپیمایی چراغ خاموش به عراق سفر کنم و در آنجا نیز نخست وزیر عراق شاید درخواست دیدار با من را قبول کند.

نواب با اشاره به اینکه امام حسین(ع) علاوه بر مسلمانان چراغ هدایت پیروان سایر ادیان نیز شده است، تصریح کرد: گاندی رهبر فقید هندوستان نیز با الگو برداری از اباعبدالله(ع) توانست دست بریتانیای کبیر را از کشورش کوتاه کند.

وی روشنگری، پویایی، عزتمندی، هدایت، حمایت، فراگیری در مخاطبان و افتخار آفرینی را از دیگر درس‌های مکتب عاشورا عنوان کرد و گفت: امروز دشمنان برنامه‌های زیادی را برای دور کردن امت اسلامی از امام حسین(ع) ایجاد می کنند ولی تمام آنها محکوم به شکست است.

نواب یادآور شد: عاشقان سیدالشهدا(ع) از کشورهای مختلف و ادیان متفاوت هر سال بیش از گذشته در مراسم راهپیمایی اربعین شرکت می کنند تا ضمن اردات خود با امام حسین(ع) زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) را نیز فراهم نمایند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها