برلین: حملات ترکیه به سوریه نقض قوانین بین‌المللی است

برلین: حملات ترکیه به سوریه نقض قوانین بین‌المللی است
دوشنبه 29 مهر 1398 - 03:56

وزیر امورخارجه آلمان به دنبال اعتراض به دولت آنکارا روز یکشنبه گفت: حملات ترکیه در شمال شرقی سوریه نقض قوانین بین المللی است.

العالم-اروپا

"هایکو ماس" به شبکه آلمانی زد دی اف (ZDF) گفت: ما اعتقاد نداریم که حمله به یگانها و شبه نظامیان کرد براساس قوانین بین المللی مجاز است.

وی افزود: اگر مبنایی در حقوق بین الملل برای چنین تهاجم وجود نداشته باشد، بنابراین نمی تواند مطابق با قوانین بین المللی باشد.

ماس تاکید کرد: ما تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست تا اطمینان حاصل شود که این آتش بس بیشتر از پنج روز به طول انجامد و فعلاً منجر به توقف حملات شود.

آلمان در کنار برخی دیگر از کشورهای اروپایی با آغاز حملات نیروهای ارتش ترکیه به کردهای شمال سوریه صادرات تسلیحات به این کشور را متوقف کرد.

رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهر از آغاز عملیات نظامی جدید ارتش این کشور در شمال شرق سوریه خبر داد؛ اقدامی که با واکنش تند بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای عربی و غربی رو به رو شده است.

پنجشنبه گذشته مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دیدار کرد. دو طرف در این دیدار به توافق رسیدند که عملیات نظامی ترکیه تا ۱۲۰ ساعت دیگر متوقف شود.

براساس این توافق، شبه‌نظامیان کرد مورد حمله ترکیه باید در این فاصله مناطق تحت نظر آنکارا را ترک کنند تا پس از آن آتش‌بس نهایی اعلام شود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها