ممانعت ائتلاف آمریکا از تسلط نیروهای ارتش بر شرق سوریه

ممانعت ائتلاف آمریکا از تسلط نیروهای ارتش بر شرق سوریه
سه شنبه 30 مهر 1398 - 11:40

سرکرده گروه تروریستی «مغاویر الثوره» خبر داد که نیروهای ائتلاف آمریکا به بهانه حضور داعش، اجازه نمی‌دهند ارتش سوریه کنترل منطقه شرق این کشور را به دست گیرد.

العالم- سوریه

گروه تروریستی «مغاویر الثوره» از نقش نظامیان تروریست آمریکایی در حمایت از داعش در شرق سوریه پرده برداشت.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» گزارش داد که به فایل صوتی متعلق به «مهند الطلاع» سرکرده فراری جیش مغاویر دست یافته است که در آن درباره موضع این گروه نسبت به وضعیت شمال شرق سوریه سخن می‌گوید.

الطلاع در این فایل می‌گوید که بیانیه مغاویر که دو هفته پیش درباره حضور عناصر داعش در زندان‌های شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک» صادر شده بود، «صرفا سیاسی» بود.

وی که قبلا ادعا کرده بود شبه‌نظامیان کُرد مأموریت حفاظت از زندان‌هایی را بر عهده ندارند که عناصر در آن حضور دارند، اکنون مدعی است که مأموریت این شبه‌نظامیان «جنگی-انقلابی» است که علیه داعش و ارتش سوریه است.

وی اعلام کرد که هدف از بیانیه مغاویر همچنین این بود که برگه زندانیان داعش از دست نیروهای دموکراتیک گرفته شود؛ زیرا این نیروها از این برگه در برابر آمریکا، اروپا و کشورهای منطقه استفاده می‌کردند.
اطلاع با بیان اینکه فرماندهان نظامی ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش از تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه، ناراحت هستند، در عین حال گفت که رهبران سیاسی هستند که این تصمیمات را اتخاذ می‌کنند.

این سرکرده تروریستی با اشاره به اینکه بخشی از اهداف فرماندهان ائتلاف آمریکا، ممانعت از تسلط ارتش سوریه بر منطقه (شرق و شمال شرق) است، فاش کرد، فرماندهان آمریکایی برای عدم خروج خود، حضور داعش را بهانه می‌کنند، ولی هدف اصلی آنان این است که ارتش سوریه کنترل این منطقه را به دست نگیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد که «آنان (فرماندهان آمریکایی) می‌گویند داعش، ولی ما پی برده‌ایم و می‌دانیم که منظورشان چیست».

نظامیان آمریکا از چند روز پیش در حال خروج از سوریه و انتقال به عراق هستند؛ به گونه‌ای که طی چند روز گذشته هزار نظامی آمریکا وارد عراق شده است.

ناظران می‌گویند که این مسئله در راستای حمایت از عناصر داعش در داخل خاک عراق و سوریه است؛ زیرا پس از خروج نظامیان آمریکا از سوریه، 12 هزار داعشی زندانی از زندان‌های شبه‌نظامیان کُرد آزاد خواهند شد.

در عراق نیز، کریم المحمداوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان این کشور تأکید کرد (+) که واشنگتن از رهگذر انتقال نیروهای خود به عراق در تلاش است بار دیگر عناصر تروریستی داعش را به عراق بازگرداند و آنان را در صحرای الانبار (غرب عراق) اسکان دهد.

فارس

پربیننده ترین خبرها