طرابلس بمباران شد

طرابلس بمباران شد
سه شنبه 30 مهر 1398 - 19:19

نیروهای گروه مسلح موسوم به «ارتش ملی لیبی» به ریاست خلیفه حفتر روز سه‌شنبه در دور جدید درگیری‌های لیبی، شمال طرابلس را به شدت بمباران کردند.

العالم - لیبی

جنگنده‌های متعلق به «ارتش ملی لیبی» به ریاست «خلیفه حفتر» عصر روز سه‌شنبه شمال طرابلس، پایتخت لیبی را بمباران کردند.

شبکه العربیه گزارش داد که «نیروهای شرق لیبی» (ارتش ملی لیبی) در این حمله هوایی، مواضع نیروهای دولت وفاق ملی مستقر در پایگاه «معیتقیه» واقع در شمال طرابلس را هدف قرار دادند.

حمله هوایی به شمال طرابلس ساعاتی پس از حملات خمپاره‌ای نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» به جنوب طرابلس صورت گرفته است. نیروهای دولت وفاق ملی موسوم به «نیروهای غرب لیبی»، امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند که در حملات خمپاره‌ای نیروهای حفتر به جنوب طرابلس، سه کودک در منطقه صلاح‌الدین واقع در جنوب این شهر کشته شدند.

درگیری‌ها در لیبی حدود هفت ماه پیش از ۱۵ فروردین امسال با فرمان خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی (ارتش ملی لیبی) برای تصرف طرابلس آغاز شد. طی این مدت نیروهای حفتر حملات خود به طرابلس را با هدف تصرف این شهر آغاز کرده‌اند، اما با مقاومت شدید نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» مواجه شده و هنوز موفق نشده‌اند به داخل شهر نفوذ کنند.

از زمان سقوط «معمر القذافی» رهبر سابق لیبی در اواخر سال ۲۰۱۱، این کشور از دودستگی شدید در نهادهای دولتی در شرق و غرب رنج می‌برد و دو دولت یکی در غرب به ریاست «فائز السراج» وجود دارد که در سطح بین‌الملل به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت شرق لیبی و مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی نیز به آن وابسته است.

با آغاز این حمله، صف‌آرایی در بین کشورهای حامی طرفین نیز برجسته‌تر شده است. ترکیه و قطر از دولت وفاق ملی که مورد حمایت سازمان ملل است، حمایت می‌کنند و در مقابل، امارات، مصر و عربستان سعودی نیز از ژنرال حفتر حمایت می‌کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها