سازمان هواشناسی: برف و باران در راه است/ ۱۴ استان کشور در باران

سازمان هواشناسی: برف و باران در راه است/ ۱۴ استان کشور در باران
چهارشنبه 1 آبان 1398 - 09:01

آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد که طی امروز و فردا (چهارشنبه و پنجشنبه) ۱۴ استان کشور بارانی خواهد بود، همچنین در ارتفاعات برف خواهد بارید.

العالم ـ ایران ـ علمی

براساس نقشه‌های هواشناسی، طی پنج روز آینده برای شمال غرب، غرب، برخی مناطق مرکز و جنوب غرب کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی، زاگرس جنوبی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود همچنین استان‌های ساحلی دریای خزر بارانی خواهد بود.

طی پنج روز آینده برای ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف پیش بینی می‌شود.

بخوانید پیش‌بینی وضعیت آب و هوا پنجشنبه 2 آبان | برف در چالوس، سرما در تهران

طی امروز و فردا شدت بارش در استان‌های کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، البرز، قزوین، لرستان، استان مرکزی، غرب و جنوب غرب اصفهان و برخی مناطق استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، جنوب استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، گیلان و مازندران پیش بینی می‌شود. از ابتدای هفته بر شدت و گسترش بارش در مناطق ذکر شده افزوده می‌شود.

امروز در برخی مناطق جنوب کرمان، جنوب فارس و پاره‌ای از مناطق هرمزگان رشد ابر، رگبار باران و گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود.

طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید رخ خواهد داد که خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها