تخلیه مقر ائتلاف سعودی، پایان کار امارات در عدن

تخلیه مقر ائتلاف سعودی، پایان کار امارات در عدن
چهارشنبه 1 آبان 1398 - 11:57

خبرگزاری «آناتولی» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، امارات مقر ائتلاف سعودی در شهر «البریقه» عدن واقع در جنوب یمن را تخلیه کرد و با این اقدام، به شکل کامل به نظارت بر پرونده امنیتی و نظامی در عدن پایان داد.

العالم - عربستان سعودی

امارات عربی متحده نیروهای خود را از مقر ائتلاف سعودی در عدن – شهری که دولت مستعفی آن را پایتخت خود می‌خواند- خارج کرد.

خبرگزاری «آناتولی» به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد، امارات همچنین تمام تسلیحات و تجهیزات نظامی خود را از مقر ائتلاف سعودی در شهر «البریقه» واقع در غرب عدن خارج کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: امارات تمام اشیاء متعلق به خود مانند دستگاه‌های ارتباطی، تجهیزات سنگین برای اهداف غیرنظامی مانند آمبولانس‌ها و ماشین‌آلات راه‌سازی را از این پایگاه برده است.

هلال‌احمر امارات عربی متحده نیز هفته جاری به کار خود در عدن پایان داده بود.

بر اساس گزارش آناتولی، نیروهای سعودی کنترل مقر ائتلاف عربی را که یک پایگاه نظامی بزرگ و آشیانه‌ای برای بالگردهای آپاچی و غیره است، بر عهده خواهند گرفت.

در ادامه این گزارش آمده: با تخلیه مقر ائتلاف عربی، امارات به شکل کامل به نظارت خود بر پرونده امنیتی و نظامی در عدن پایان داد.

امارات از 17 ژوئیه 2015 در نظارت بر پرونده امنیتی و نظامی عدن مشارکت داشت.

در زمینه تلاش برای پایان دادن به نزاع پیش آمده میان نیروهای وابسته به امارات و نیروهای دولت مستعفی در عدن و برخی استان‌های جنوبی دیگر یمن، نیروهای وابسته به عربستان سعودی از هفته گذشته در پایگاه‌های استراتژیک عدن مستقر شدند.

ماجرای این نزاع در آگوست گذشته آغاز شد، زمانی که درگیری‌های شدید میان نیروهای اماراتی و دولت مستعفی در استان‌های جنوبی یمن رخ داد و در نهایت نیروهای وابسته به امارات کنترل عدن را در دست گرفتند.

بیش از یک ماه است که عربستان سعودی میزبان مذاکرات غیرمستقیم میان دولت مستعفی و نیروهای وابسته به امارات برای رسیدن به توافق در این زمینه است.

حدود یک هفته پیش اعلام شد، پس از عقب‌نشینی نیروهای اماراتی از عدن و ورود نیروهای سعودی به این شهر در جنوب یمن، نیروهای دولت مستعفی یمن پرچم‌های امارات را از موسسات دولتی در عدن پایین کشیدند و عکس مقامات آن را پاره کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها