سناتور گراهام خطاب به ترامپ : قمارخانه وزارت دفاع مدت‌هاست به مشکل تبدیل شده است

سناتور گراهام خطاب به ترامپ : قمارخانه وزارت دفاع مدت‌هاست به مشکل تبدیل شده است
پنج‌شنبه 2 آبان 1398 - 10:25

سناتور جمهوری‌خواه لیندسی گراهام از رئیس‌جمهوری آمریکا خواست به جای گوش دادن به سخنان "افراد غیرنظامی شرط‌بند" در مورد سوریه به حرف "فرماندهان" گوش کند.

العالم- آمریکا

به نقل از پایگاه خبری هیل، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا بار دیگر از طرح دونالد ترامپ برای بیرون کشیدن نیروهای آمریکایی از سوریه انتقاد کرده و ابراز امیدواری کرد آتش‌بس میان کردها و ترکیه برقرار بماند.

گراهام در پیامی توییتری نوشت: "آقای رئیس‌جمهور: به حرف فرماندهان خود گوش کنید، نه غیرنظامیان شرط‌بند در وزارت دفاع! قمارخانه "دفتر وزارت دفاع" (OSD) مدت‌هاست به مشکل تبدیل شده است."

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا چهارشنبه از توقف تحریم‌ها علیه ترکیه پس از موافقت آنکارا با حفظ آتش‌بس خبر داد. ترامپ در سخنانی تلویزیونی تاکید کرد: "دولت ترکیه به دولتم اطلاع داده است که مقابله و عملیاتشان در سوریه را متوقف می‌کنند و این آتش‌بس را دائمی خواهند کرد."

ترکیه از نهم اکتبر عملیاتی تحت عنوان "چشمه صلح" در سوریه علیه نیروهای یگان‌های مدافع خلق کرد (ی‌پ‌گ) به راه انداخت که با محکومیت بین‌المللی مواجه شد. پیش از آغاز این عملیات، آمریکا از خروج نیروهای آمریکایی از این منطقه خبر داد که چراغ سبزی برای آغاز عملیات ترکیه شد. این گروه از کردها، از متحدان کلیدی آمریکا در مبارزه علیه داعش بود که از دیدگاه ترکیه "تروریست" محسوب می‌شوند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها