افزایش گمانه زنی‌ها درباره سفر احتمالی نتانیاهو به ریاض

افزایش گمانه زنی‌ها درباره سفر احتمالی نتانیاهو به ریاض
جمعه 3 آبان 1398 - 12:37

فرود مشکوک یک فروند هواپیما در فرودگاه ریاض تردیدها را درباره احتمال سفر برخی مقامات ارشد رژیم صهیونیستی از جمله نخست وزیر این رژیم به عربستان سعودی افزایش داده است.

العالم - عربستان سعودی

برخی منابع در فلسطین اشغالی اعلام کردند هواپیمای اختصاصی که از فرودگاه بن گوریون به پرواز در آمد و در فرودگاه ریاض به زمین نشست احتمالا حامل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و یوسی کوهن رئیس موساد (سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) بوده است.

این سفر همزمان با حضور مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در عربستان سعودی انجام شد.

حسین الموسوی خبرنگار العالم با اشاره به این که تردیدها درباره هواپیمایی که عصر روز سه شنبه گذشته از فلسطین اشغالی عازم ریاض پایتخت عربستان شد سوالاتی درباره سفر احتمالی نتانیاهو به عربستان سعودی به وجود آورده است افزود: این هواپیما از فرودگاه بن گورین به پرواز در آمد و پس از توقف کوتاهی در فرودگاه امان پایتخت اردن به زمین نشست و از آنجا عازم ریاض شد.

در ادامه گزارش با اشاره به این که همین مسئله باعث ایجاد شک و تردید حتی برای رسانه های رژیم صهیونیستی شد، آمده است: روزنامه جروزالم پست چاپ فلسطین اشغالی نوشت یک فروند هواپیمای اختصاصی مدل چالنجر 604 که در آمریکا به ثبت رسیده است از فرودگاه بن گورین به پرواز در آمد و پس از فرود دو دقیقه ای در فرودگاه امان به مقصد عربستان به پرواز در آمد و پس از توقفی یک ساعته در آنجا به فلسطین اشغالی بازگشت.

روزنامه جروزالم پست نوشت این هواپیما طی ماه های اخیر پروازهای زیادی به قاهره پایتخت مصر داشته است. تحلیل های زیادی درباره این سفر مشکوک وجود دارد بخصوص که توقف آن در ریاض با حضور مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در عربستان سعودی همزمان شده بود.

خبرنگار العالم ادامه داد: خبرنگار روزنامه هاآرتص از سفر این هواپیما به عربستان پرده برداشت و از ارتباط آن با سفر اسپر به ریاض سخن گفت. این در حالیست که یوسی میلمن خبرنگار روزنامه معاریو نیز از وجود ارتباط احتمالی بین حضور اسپر در عربستان با سرنشینان این هواپیما خبر داد و احتمال داد این هواپیما حامل یکی از مسئولان ارشد فلسطین اشغالی و به احتمال زیاد نخست وزیر این رژیم بوده است.

گمانه زنی ها همچنین از احتمال وجود شخص دیگری به نام یوسی کوهن رئیس موساد در این هواپیما حکایت می کند. به گفته منابع هدف از این سفر نشست سه جانبه کوهن، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی و اسپر بوده و مهمترین موضع نشست نیز اوضاع سوریه بوده است.

پربیننده ترین خبرها