وکلای الجزایری اطراف دادگاه سیدی محمد در پایتخت این کشور تظاهرات کردند

وکلای الجزایری اطراف دادگاه سیدی محمد در پایتخت این کشور تظاهرات کردند
جمعه 3 آبان 1398 - 13:29

این تظاهرات در ادامه سلسله تظاهرات مردم الجزایر برای اعلام مخالفت با اجرای انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد

العالم- آفریقا

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم،توفیق تقرین خبرنگار شبکه در الجزایر در گزارشی همراه با پخش تصاویری از حضور گسترده وکلا اطراف دادگاه سیدی محمد گفت: شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار اجرای عدالت و آزادی بازداشت شدگان تحرکات مردمی شدند.

تظاهرات وکلا در فضایی آرام و بدون هرگونه زد و خورد برگزار شد. نیروهای امنیتی در طول برگزاری تظاهرات حضوری گسترده در اطراف دادگاه داشتند. مصطفی بوشاشی وکیل و فعال سیاسی گفت: وکلا خواستار حاکمیت قانون و دستگاه قضایی مستقل هستند. به نظر ما چنین هدفی فقط در صورت وجود دموکراسی واقعی تحقق خواهد یافت.

امین سیدهم وکیل الجزایری گفت: باید بگذارند مردم الجزایر خودش درباره سرنوشت خودش تصمیم بگیرد نه این که طرف های دیگر برای مردم الجزایر تصمیم بگیرند.

در ادامه گزارش آمده است: ادامه تظاهرات و اعتراضات علیه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده در حالیست که کمیته مستقل انتخابات الجزایر همچنان از نامزدهای انتخابات آینده ثبت نام می کند.

عبدالقادر بن قرینه نامزد انتخابات آینده از جنبش البناء الوطنی در کنفرانسی خبری گفت: بن قرینه نامزد همه اعم از جوانان، اهالی صحرا، ساکنان شرق و غرب، زن و مرد، پیر و جوان و فقیر و غنی خواهد بود. من نامزد همه الجزایری ها و همه گروه های الجزایری خواهم بود.

پیش بینی می شود ظرف دو روز آینده بیش از هشت نامزد درخواست ثبت نام خود را ارائه کنند که علی بن فلیس و عبدالمجید نخست وزیران سابق الجزایر در صدر آنها خواهند بود.
بلومبرگ نوشت تازه ترین آمار صندوق بین المللی پول درباره وضعیت اقتصادی ایران, به نظر می رسد ادعاهای دولت ترامپ درباره تاثیر عملیات "فشار حداکثری" از طریق اعمال تحریم ها را تایید می کند, اما این دیدگاه با بخشی از این آمار که نشان می دهد روند انقباض اقتصاد ایران در سال 2020 متوقف خواهد شد, به چالش کشیده می شود. بررسی دقیق تر این آمار نشان می دهد روند بهبود وضعیت اقتصادی ایران از قبل آغاز شده است. مشخص ترین نشانه این بهبود، احیای ارزش ریال است.

پربیننده ترین خبرها