آمار کشته و زخمی ها در تظاهرات روز جمعه عراق

آمار کشته و زخمی ها در تظاهرات روز جمعه عراق
جمعه 3 آبان 1398 - 22:29

کمیساریای عالی مستقل حقوق بشر عصر جمعه از افزایش شمار کشته های تظاهرات در عراق به 21 نفر در 4 استان و زخمی شدن 1779 تظاهرکننده و نیروهای امنیتی خبرداد.

العالمعراق

کمیساریا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در درگیری های نیروهای امنیتی و نیروهای حمایت از مقر احزاب و تظاهرکنندگان، در بغداد 8 نفر، در میسان 6 نفر ،در ذی قار 6 نفر و در المثنی یک نفر کشته شدند.

بیانیه این کمیساریا حاکی است 1779 تظاهرکننده و نیروی امنیتی زخمی شدند که در استان بغداد 1493 نفر ودر استان ذی قار80 نفر ، در استان واسط 10 نفرو 76 نفر در استان المثنی ، 15 نفر در بصره و 36 نفر در الدیوانیه زخمی شدند که بیشتر آنان نیز به خاطر شلیک گلوله و گازهای اشک اور و شلیک گلوله های لاستیکی زخمی شدند.

این بیانیه افزود: 27 ساختمان دولتی و مقراحزاب نیز در استان های دیوانیه ،میسان، واسط ، ذی قار، بصره و بابل به آتش کشیده شد و آسیب دید و اعتصاب هایی نیز در بابل، کربلا و نجف اشرف برگزار شد.

‏معاون مدیر دفتر کمیساریای استان میسان نیز مورد حمله قرار گرفت که به بیمارستان صدر منتقل شد.

‏این بیانیه افزود وزارت بهداشت آماری از شمار زخمی ها و کشته‌ها را به ما ارائه نکرده است. کمیساریای حقوق بشر از کشته و زخمی شدن شماری در این تظاهرات و آتش زدن اموال عمومی و خصوص و بحرانی شدن وضعیت ابراز تاسف شدید کرد. و از همه عقلای سیاسی و نخبه ها و عشائر و شهروندان خواست تا مسالمت امیز بودن تظاهرات را حفظ کرده و در حفظ امنیت عراق تلاش کنند.

این در حالی است که هنوز هیچ آمار رسمی از دولت عراق درباره آمار کشته‌ و زخمی‌های مربوط به تظاهرات روز جمعه منتشر نشده است.

گفتنی است بغداد و استان های بصره، نجف، دیوانیه، کربلا، واسط ،میسان، المثنی، ذی قار و بابل از صبح روز جمعه شاهد تظاهرات های گسترده ای بود که خواهان اصلاحات و مبارزه با فساد و فراهم آوردن فرصتهای کاری شدند.

پربیننده ترین خبرها