انصارالله:

توافق ریاض، اوج اختلافات عربستان و امارات را نشان داد

توافق ریاض، اوج اختلافات عربستان و امارات را نشان داد
دوشنبه 6 آبان 1398 - 10:00

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد فرماندهی عربستان به جای امارات بر نیروهای ائتلاف عربی در عدن پایتخت موقت عدن اوج اختلاف فیمابین این دو رکن ائتلاف متجاوزان علیه یمن را فاش کرد.

العالم - یمن

«محمد علی الحوثی» از مقامات جنبش انصار الله یمن روز یکشنبه به موضوع بازاستقرار نیروهای «ائتلاف عربی» در شهر عدن به نحوی که این نیروها تحت کنترل عربستان به جای امارات باشند واکنش نشان داد.

به گزارش وبگاه خبری اسپوتنیک، الحوثی که رئیس کمیته عالی انقلاب یمن است در توئیتی در حساب توئیتر خود گفت: بیانیه ائتلاف آمریکایی-سعودی و اماراتی درباره اینکه عربستان به جای امارات فرماندهی نیروهای طرفدار ائتلاف در عدن را برعهده می گیرد تایید می‌کند که اختلاف بین آنها در اوج قرار دارد.

وی افزود: اگر غیر این بود نیروهای اماراتی تحت فرماندهی عربستان بودند و اعلام عدم نیاز به آنها نمی‌شد، اما همینکه در بیانیه ائتلاف عربی، از خدمات امارات در مدت گذشته قدردانی شده تایید کننده (اختلاف بین آنها) است.

فرماندهی ائتلاف سعودی روز یکشنبه ادعا کرد: در چارچوب تلاش‌های مستمر برای هماهنگی برنامه‌های عملیات نظامی و امنیتی در یمن، تشدید تلاش‌های انسانی و کمک‌رسانی، افزایش تلاش‌ها برای تأمین آبراه‌های سواحل یمن و مقابله با تروریسم در تمام اراضی یمن «باز استقرار» نیروهای ائتلاف در عدم به اتمام رسید تا تحت فرماندهی عربستان باشند و استقرار مجدد آن بر اساس نیازهای عملیات فعلی باشد.

فرماندهی ائتلاف سعودی در ادامه از تلاش‌های «تمام نیروها به ویژه نیروهای اماراتی که در موفقیت برنامه‌های آماده شده برای اجرای مأموریت‌های عملیاتی» سهیم بوده‌اند، قدردانی کرد.

نیروهای اماراتی از آگوست کنترل بیشتر مراکز مهم در عدن را در دست گرفته بودند؛ پس از آنکه ریاض بیش از یک ماه میان دولت مستعفی یمن و «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) وابسته به امارات میانجی‌گری کرد در نهایت جمعه (دو روز پیش) رسانه‌ها از توافق میان این دو طرف خبر دادند.

فارس

پربیننده ترین خبرها