معاون حشد الشعبی: به رفع مطالبات مردم عراق امیدواریم

معاون حشد الشعبی: به رفع مطالبات مردم عراق امیدواریم
دوشنبه 6 آبان 1398 - 19:04

معاون رئیس الحشد الشعبی عراق ابراز امیدواری کرد که به مطالبات مردم این کشور در خصوص نابودی فساد و حل مشکلات معیشتی آنها پاسخ داده شود.

العالم - عراق

«ابو مهدی المهندس» معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی روز دوشنبه در سخنانی گفت که «ما به مطالبات مردم در خصوص نابودی فساد و حل مشکلات معیشتی آنها امیدواریم».

وی افزود: «ما از میزان توطئه‌ای که در آن سعی شده از رفع مطالبات مشروع مردم برای تغییر اوضاع کشور سوء استفاده شود، آگاهی داریم».

به گزارش المیادین،‌ «قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق هم روز دوشنبه در سخنانی گفت که «ما از اعتراضات مسالمت آمیز مردم عراق حمایت می‌کنیم».

المهندس طی نطقی گفت: ما به ملت خود و همه انسان‌های شریف و مرجعیت عالیقدر قول می‌دهیم به حفظ امنیت عراق و برآورده کردن خواسته‌های مردم ادامه می‌دهیم و به طور کامل مراقب اتفاقات هستیم و برای خواسته‌های واقعی تظاهرات‌کنندگان تمایز قائل می‌شویم و از دولت می‌خواهیم آن را پاسخ دهد.

«ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق دیروز (یکشنبه) نیز از سیاستمداران کشورش خواست به عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق برای تحقق خواسته‌های مشروع معترضان کمک کنند.

معترضان عراقی از ظهر جمعه گذشته، دومین دور از تظاهرات خود را در اعتراض به بیکاری، فساد در بین مسئولان و شرایط نابسامان اقتصادی و معیشتی آغاز کرده‌اند. درگیری معترضان با نیروهای امنیتی در برخی از شهرهای عراق مقامات عراقی را مجبور به وضع مقررات منع آمد و شد در هفت استان کرده است.

در همین حال برخی مقامات و شخصیت‌های عراقی در خصوص تلاش برخی برای سوءاستفاده از مطالبات معترضان و ایجاد فتنه در عراق هشدار داده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها