اسرائیل‌هایوم: حملات به آرامکو سطح بالای تهدیدات علیه اسرائیل را نشان داد

اسرائیل‌هایوم: حملات به آرامکو سطح بالای تهدیدات علیه اسرائیل را نشان داد
دوشنبه 6 آبان 1398 - 21:50

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی با اشاره به حملات ماه پیش به تاسیسات نفتی سعودی نوشت که این حملات سطح بالای تهدیدات موجود علیه تل‌آویو را نشان می‌دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

یک مقام ارشد سابق رژیم صهیونیستی در زمینه دفاع هوایی با اشاره به حملات پهپادی و موشکی ماه سپتامبر به تاسیسات نفتی سعودی که ویرانی گسترده‌ای را به همراه داشت، درباره پیام‌های تهدیدآمیزی که این حملات به همراه داشت هشدار داد.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هایوم»، این منبع افزود که سامانه‌های دفاع موشکی عربستان سعودی یکی از بزرگترین سامانه‌ها در منطقه به شمار می‌آیند اما در متوقف کردن این حمله ناموفق بودند.

این مقام سابق رژیم صهیونیستی افزود: «ما از فضای سرزمین‌های خود می‌دانیم که سکوهای گنبد آهنین باید در هر زمانی آماده باشند چون تهدیدات می‌توانند بدون هیچگونه هشداری بوجود آیند. در حال حاضر ما می‌توانیم شاهد اهمیت حضور سامانه دفاع موشکی موثر در برابر محدوه‌ای از تهدیدات با آمادگی 24 ساعته و حفاظت 360 درجه‌ای باشیم.»

رژیم صهیونیستی مدعی است که سامانه‌های دفاعی چندین لایه‌ای در اختیار دارد که شامل سامانه گنبد آهنین بوده که برای مقابله با راکت‌های کوتاه برد و خمپاره است. سامانه «فلاخن داود» برای مقابله با راکت‌ها و موشک‌های میان برد و دور برد بوده و سامانه موشکی آرو 2 و 3 نیز برای مقابله با موشک‌های بالستیک دوربرد استفاده می‌شود.

این مقام سابق رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «اسرائیل پیشتر نیز پیام‌های هشدار دهنده‌ای دریافت کرده بود و در کل نیازمند مقابله با تهدید به شیوه‌ای مناسب است.»

وی با اشاره به حملات به تاسیسات نفتی سعودی گفت تردیدی وجود ندارد که این حمله توانایی تهاجمی طرف حمله کننده را چه در زمینه طراحی و چه در زمینه توانایی‌های فناوری که در این حملات استفاده شده، نشان می‌دهد.

فارس

پربیننده ترین خبرها