نظرکده/

چگونگی برون رفت عراق از بحران

چگونگی برون رفت عراق از بحران
سه شنبه 7 آبان 1398 - 15:17

مردم عراق هم چنان به اعتراضات خود ادامه داده و خواهان انجام اصلاحات و مبارزه با فساد و ایجاد فرصت های شغلی هستند.

العالمنظرکده

اصرار مردم عراق بر عملی شدن درخواستهایش وِرد زبان همگان شده و نه و هیچ چیزی نتوانسته تظاهرکنندگان را از تظاهرات منع کند.

آینده جنبش عراق با توجه به اعلام آغاز اصلاحات دولت و تصویب آن در پارلمان به کجا ختم خواهد شد؟

آیا اقدامات دولت عراق برای پاسخ دادن به درخواست های تظاهرکنندگان ،عملی خواهد شد؟

آیا فضای سیاسی عراق ، نخست وزیر را در تحقق اهدافش یعنی انجام اصلاحات کمک می کند؟

تحلیلگران سیاسی عراق معتقدند اگر گروه های داخلی که در صدد ایجاد بی ثباتی در عراق هستند بازوهایی در داخل کشور نداشتند این انحراف در تظاهرات عراق به وجود نمی آمد.

خارجی ها نیز در صدد ایجاد بی ثباتی سیاسی در عراق هستند .اصلاحات از مدتها پیش آغاز شده و درگیری بر سر اصلاحات نیست بلکه خارجی ها در صدد اجرای برخی اهداف سیاسی در عراق هستند.

تحلیلگران با دقت در آشوب عراق معتقدند، عراق اخیرا نقش مهمی در حمایت از محور مقاومت ایفا کرد که برجسته ترین آن بازگشایی گذرگاه البوکمال و القائم و دیگر گذره هاب وده و این مساله خشم قدرت های سلطه جو را بر انگیخت .

نمایندگان الحشد الشعبی نیز به نوبه خود از دولت خواستند تا با توجه به طرح هایی که عراق را هدف قرار داده ، نقش خود را به خوبی ایفا کند و از نمایندگان مجلس نیز خواستند برای کمک به اصلاحات دولت و پاسخ دادن به درخواست تظاهرکنندگان و ناکام گذاردن طرح های دشمنان با جدیت تلاش کنند.

انها تاکید کردند عملیاتی از دور درحال مدیریت است برخی در صدد بحرانی کردن بیشتر وضعیت عراق هستند .

تحلیلگران افزودند: حضور امریکا در منطقه و عراق دلائلی دارد و منابع قدرت برای کسانی هستند که در صدد ایجاد بی ثباتی در عراق هستند و این آشوب در خدمت به سلطه جوئی آمریکاست.

تلاش برای ایجاد تفرقه و فتنه انگیزی از جمله اهداف گروههای سلطه جو وبرخی از کشورهای همسایه از جمله عربستان سعودی است و بعثی ها باقی مانده از رژیم سابق در تظاهرات عراق نقش پیشرویی داشتند.

نظرشما چیست؟

آیا توطئه هایی که تظاهرات عراق شاهد آن بود، برای ضربه زدن به کسانی است که با اشغالگری امریکا و داعش جنگیدند؟

نهادهای قضائی عراق دو وزیر سابق و نمایندگان کنونی را به هدر دادن بیت المل متهم کردند. آیا این ادقام سهمی در مبارزه با فساد دارد؟

با توجه به درگیری عراق ، آیا درخواست های تظاهرکنندگان محقق می شود؟

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها