حمایت کشورهای ضامن روند آستانه از تشکیل کمیته قانون اساسی در سوریه

حمایت کشورهای ضامن روند آستانه از تشکیل کمیته قانون اساسی در سوریه
چهارشنبه 8 آبان 1398 - 15:09

خبرگزاری آناتولی ترکیه روز چهارشنبه در خبری نوشت: ایران، ترکیه و روسیه به عنوان سه کشور ضامن در سوریه از تشکیل کمیته قانون اساسی در سوریه حمایت کردند.

العالم ـ سوریه

خبرگزاری ترکیه در خبری به نقل از نشست سه جانبه وزیران خارجه ایران و ترکیه و سوریه در ژنو در زمینه تشکیل نشست کمیته قانون اساسی سوریه، نوشت: سه وزیرخارجه در این دیدار از روند موجود در این زمینه بطور جدی حمایت کردند.

در بیانیه ای که در پایان نشست سه جانبه وزیران خارجه سه کشور صادر شد بر تمامیت ارضی، حاکمیت و وحدت سوریه تاکید و از تمام طرفین خواستار احترام به این مساله شدند.

وزیران خارجه سه کشور با اشاره به اینکه کمیته قانون اساسی نشانگر راه چاره نبودن راه حل نظامی در سوریه است،بر مبارزه جدی با هرگونه تروریسم و فعاالیتهای جدایی طلبانه در سوریه تاکید کردند.

در اطلاعیه وزیران خارجه سه کشور آمده است: فعالیت های کمیته قانون اساسی، بدون فشارهای خارجی در زمینه تعیین جدول زمانی، با مصالحه اکثریت قریب به اتفاق طرفها در سوریه می باید فعالیت های خود را پی بگیرد.

وزیران خارجه سه کشور تسهیل بازگشت امن و داوطلبانه پناهجویان سوری از خارج و داخل کشور به مناطق خود بدون پیش شرط و افزایش کمکهای انسانی گسترده به تمامی سوریها و افزایش اعتماد بین طرفهای سوری را مهم ارزیابی کردند.

این خبرگزاری در خبر دیگری به سخنان محمدجواد ظریف وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران در زمینه کمیته قانون اساسی اشاره و خاطرنشان کرد، به گفته وزیرخارجه ایران، تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه آغاز یک روند دشوار است.

به نوشته این خبرگزاری وزیرخارجه ایران با تاکید بر اینکه کمیته تنها متعلق به سوریها است، گفت: روند جاری کمیته باید از سوی سوریه ایها اداره شود و قانون اساسی می باید از سوی تمامی سوریه ای ها قبول شود.

پربیننده ترین خبرها