ارتش ترکیه چند روستا را در ریف راس‌العین اشغال کرد

ارتش ترکیه چند روستا را در ریف راس‌العین اشغال کرد
چهارشنبه 8 آبان 1398 - 20:02

ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن، روز چهارشنبه چند روستا را در اطراف منطقه «راس‌العین» استان الحسکه واقع در شمال شرقی سوریه اشغال کردند.

العالم _ ترکیه

درگیری‌ها و حملات ترکیه به ریف «راس‌العین» استان الحسکه (شمال سوریه) طی ساعات اخیر تشدید شده است.

خبرنگار شبکه الاخباریه می‌گوید که نیروهای ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن، حمله سنگینی به منطقه «ابوراسین» در ریف شرقی راس العین کرده و برخی از محله‌های آن را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

در این حملات مجدد ترکیه در شمال سوریه، چند روستای حومه راس العین مانند «السیباطیه»، «المناخ»، «رجله الحمراء»،‌ «الجمیلیه»، «القاسمیه»، «المحمودیه» و ‌»الدربو» تحت تصرف نیروهای ترکیه درآمده است.

خبرگزاری سانا گزارش داد که نیروهای ترکیا با اشغال این روستاها، جاده «تل تمر» به «راس العین» را قطع کردند.

ارتش ترکیه دیشب (سه‌شنبه) نیز روستای «دبسه» واقع در ریف جنوبی منطقه راس‌العین (استان الحسکه در شمال سوریه) را هدف قرار داد که در پی آن،‌ اهالی این روستا مجبور به ترک این روستا شدند.

نیروهای ارتش سوریه و ترکیه روز چهارشنبه در منطقه «تل الورد» واقع در ریف «راس‌العین» استان الحسکه (شمال سوریه) با یکدیگر درگیر شدند.

حملات ترکیه به شمال سوریه که برای مقابله با شبه‌نظامیان کُرد صورت می‌گیرد، چند روزی پس از توافق «سوچی» متوقف شد، اما یکی دو روزی است که این حملات افزایش پیدا کرده است.

ارتش ترکیه به همراه تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» سوریه از ۱۷ مهر ماه عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف دور کردن خطر شبه‌نظامیان کرد سوریه آغاز کردند. هشت روز پس از این عملیات (۲۵ مهر) آنکارا و واشنگتن توافق کردند که ترکیه به مدت۱۲۰ ساعت عملیات خود را متوقف کند تا شبه‌نظامیان «یگان‌های مدافع خلق» کُرد از منطقه امن خارج شوند.

پس از توافق آمریکا و ترکیه، «رجب‌طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه 30 مهر ماه جلسه‌ای در سوچی برگزار کردند و به توافقی دست یافتندکه طبق آن یگان‌های کُرد در طول ۱۵۰ ساعت، ۳۰ کیلومتر از مرز ترکیه و سوریه عقب‌نشینی می‌کنند و نیروهای امنیتی ترکیه و روسیه گشت‌زنی‌های مشترکی را در این منطقه انجام می‌دهند.

فارس

پربیننده ترین خبرها