کشته شدن سه کودک در تازه‌ترین حمله نیروهای حفتر به جنوب طرابلس

کشته شدن سه کودک در تازه‌ترین حمله نیروهای حفتر به جنوب طرابلس
پنج‌شنبه 9 آبان 1398 - 16:56

نیروهای غرب لیبی، اعلام کردند، نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» امروز جنوب طرابلس را هدف حملات خمپاره‌ای قرار دادند.

العالم - آفریقا

نیروهای دولت وفاق ملی موسوم به نیروهای غرب لیبی، امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند که در حملات خمپاره‌ای نیروهای حفتر به جنوب طرابلس، سه کودک در منطقه صلاح‌الدین واقع در جنوب این شهر کشته شدند.

نیروهای شرق لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر، ژنرال سابق ارتش این کشور، از حمایت عربستان، امارات و مصر برخوردار هستند. آنها از ابتدای سال جاری عملیات تصرف پایتخت (در غرب) را آغاز کرده‌اند اما هنوز موفق به انجام دادن آن نشده‌اند.

به گفته نیروهای دولت وفاق، نیروهای حفتر همزمان با این حملات، فرودگاه بین‌المللی معیتیقه طرابلس را بمباران کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، درگیری بین نیروهای شرق و غرب لیبی از دیشب در خیابان «الخلاطات» واقع در جنوب طرابلس ازسرگرفته شد در حالیکه آرامش در بقیه‌ محورها حاکم است و صدای توپخانه سنگین نیز در مرکز پایتخت به گوش می‌رسد.

لیبی، این کشور نفت‌خیز شمال آفریقا، از سال ۲۰۱۱ به دنبال سرنگونی رژیم معمر القذافی رهبر سابق این کشور، شاهد هرج‌ومرج و ناآرامی است.

نیروهای حفتر از چهارم آوریل گذشته (بیش از شش ماه پیش) حملات خود به طرابلس پایتخت لیبی را با هدف تصرف این شهر آغاز کرده‌اند و با وجود مقاومت نیروهای وفاق ملی برای جلوگیری از نفوذ آن‌ها به شهر، اما همین درگیری‌ها تلاش‌های سازمان‌ ملل برای برگزاری کنفرانس گفت‌وگو بین گروه‌های لیبیایی با هدف یافتن راهکار سیاسی جهت حل بحران این کشور را ناکام گذاشته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها