میشل عون: مسئولیت حل مشکلات اقتصادی بر عهده دولت آتی است/ نگاه دولت مستعفی بیشتر از آنکه فنی و اجرایی باشد سیاسی است

میشل عون: مسئولیت حل مشکلات اقتصادی بر عهده دولت آتی است/ نگاه دولت مستعفی بیشتر از آنکه فنی و اجرایی باشد سیاسی است
پنج‌شنبه 9 آبان 1398 - 22:10

رئیس جمهور لبنان در سخنرانی از تلوزیون پخش شد با اشاره به استعفای سعدالحریری گفت: ایراد دولت مستعفی که کارهای زیادی انجام داده آن است همچون دولت های سابق در نوع رویکرد آنهاست که بیشتر از آنکه فنی و اجرایی باشد سیاسی است.

العالم - لبنان

رئیس جمهور لبنان در ابتدای سخنرانی خود گفت: به سوگندی که درباره تامین ثبات امنیتی، اقتصادی، سیاسی و مبارزه با تروریسم و فساد یاد کرده دام، پایبندم، ولویت ما، ثبات امنیتی و مبارزه با تروریسم بود.

وی یادآور شد: به رغم دشواری های موجود، قانون انتخابات را تصویب کردم که دولت وحدت ملی براساس آن تشکیل شد، مسئولیت حل مشکلات اقتصادی به عهده دولت آتی است.

عون گفت: لبنان بهای مخالفتش با فشارهای خارجی درباره ابقای آوارگان را می پردازد.

وی تشکیل دولت‌ها در لبنان را در چارچوب مولفه های سیاسی دانست و گفت: مشکل دولت مستعفی که کارهای زیادی انجام داده آن است همچون سابق در نوع رویکرد آنهاست که بیشتر از آنکه فنی و اجرایی باشد سیاسی است.

رئیس جمهور لبنان خواستار انتخاب وزرا در دولت آتی براساس شایستگی نه وابستگی های سیاسی شد و گفت: هر قدر راه دشوار باشد من در آن قدم بر می دارم و اولویت اول من در این مسیر، اجرای قوانین است.

وی استرداد بیت المال سرقت شده بدون وجود قوه قضاییه مستقل را غیر ممکن دانست و گفت: به استمرار مبارزه با فساد به دور از هر نوع برخورد گزینشی یا انتقامی متعهد می شوم.

رئیس جمهور لبنان متعهد شد یک حکومت مدنی مدرن و بدون طایفه گرایی را در لبنان ایجاد کند.

پربیننده ترین خبرها