مغرب هرگونه روابط تجاری با اسرائیل را رد کرد

مغرب هرگونه روابط تجاری با اسرائیل را رد کرد
جمعه 10 آبان 1398 - 16:28

سخنگوی رسمی دولت مغرب در حالی هر گونه رابطه تجاری با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد که کشورش هفته قبل میزبان یک شرکت اسرائیلی در نمایشگاه بین‌المللی خرما بود.

العالم- مغرب

«حسن عبیابه» سخنگوی رسمی دولت مغرب روز پنجشنبه(دیروز) پس از نشست هفتگی دولت، بر موضع رسمی این کشور در خصوص مخالفت با هر گونه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

عبیابه در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: «موضع رسمی مغرب این است که هیچ رابطه تجاری با اسرائیل وجود ندارد و روابط مغرب با اسرائیل در تمامی سطوح رسما قطع شده است.»

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، سخنگوی دولت مغرب همچنین از اظهارنظر درباره بازداشت «احمد ویحمان» رئیس مرکز غیردولتی مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در شهر ارفود واقع در شرق این کشور طفره رفت و تنها گفت که این موضوع به دستگاه قضایی مربوط است».

ویحمان در اعتراض به مشارکت یک شرکت اسرائیلی در نمایشگاه بین‌المللی خرما در مغرب بازداشت شده است.

پیشتر «عزیز هناوی» در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفته بود که دادستانی شهر الراشیدیه گفت که «ویحمان شنبه گذشته پس از اعتراض در نمایشگاه نسبت به حضور یک شرکت اسرائیلی در این نمایشگاه، بازداشت شده است.»

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر بارها از پیشرفت بزرگ در زمینه عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی بدون اشاره به نام این کشورها سخن گفته است.

به استثنای مصر و اردن که معاهده صلح با رژیم صهیونیستی امضا کرده‌اند، بقیه کشورهای عربی روابط رسمی و علنی با این رژیم ندارند.

فارس

پربیننده ترین خبرها