السالوادور، دیپلمات‌های دولت ونزوئلا را اخراج می‌کند

السالوادور، دیپلمات‌های دولت ونزوئلا را اخراج می‌کند
يکشنبه 12 آبان 1398 - 10:47

دولت السالوادور همراستا با مواضع آمریکا، تصمیم به اخراج همه دیپلمات‌های دولت ونزوئلا گرفته و برای آنها جهت خروج از کشور، ضرب‌الاجل 48 ساعته تعیین کرد.

العالم - آمریکا

در ادامه فشارهای آمریکا و متحدانش به دولت «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا و حمایت‌های آنها از رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور، حالا نوبت به السالوادور رسیده و این کشور تصمیم به اخراج همه دیپلمات‌های دولت ونزوئلا گرفته است.

خبرگزاری رویترز ، صبح امروز یکشنبه در خبری فوری، از تصمیم دولت السالوادور برای اخراج همه دیپلمات‌های دولت ونزوئلا از این کشور خبر داد.

طبق این گزارش، دولت السالوادور که کوچکترین و پر تراکم‌ترین کشور منطقه آمریکای مرکزی است، در یک بیانیه به تمام دیپلمات‌ها دولت ونزوئلا برای خروج از السالوادور، ۴۸ ساعت فرصت داده است.

اقدام این کشور کوچک آمریکای مرکزی در شرایطی صورت گرفته که دولت آمریکا از سوم بهمن ماه ۱۳۹۷ ضمن به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا به عنوان «رئیس‌جمهور مشروع» این کشور، از دیگر کشورهای جهان خواسته که گوایدو را به رسمیت بشناسند.

به رغم همه فشارهای سیاسی، اقتصادی و تهدید به اقدام نظامی و حتی حمایت دولت آمریکا از اقدام گوایدو برای انجام یک کودتا، دولت مادورو ساقط نشده است ما دشمنی‌های واشنگتن و فشارهای آن به دیگر کشورها برای خصومت علیه ونزوئلا ادامه دارد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها