حمایت گسترده مردمی از رئیس جمهور لبنان

حمایت گسترده مردمی از رئیس جمهور لبنان
يکشنبه 12 آبان 1398 - 13:51

خبرنگار العالم از برگزاری راهپیمایی مردمی در حمایت از رئیس جمهور لبنان خبر داد.

العالم _ لبنان

به گزارش خبرنگار العالم در لبنان، این راهپیمایی در اطراف کاخ ریاست جمهوری در بعبدا و در حمایت از میشل عون رئیس جمهور برگزار شده است.

شهروندان لبنانی برای شرکت در تجمع اعلام وفاداری و حمایت از مواضع و سخنرانی میشل عون رئیس جمهوری لبنان در منطقه بعبدا حضور یافتند.

راهپیمائی های هواداران جریان ملی آزاد در برابر کاخ بعبداد و در سومین سالروز انتخاب میشل عون به عنوان رئیس جمهوری لبنان و برای حمایت از طرح اقتصادی وی با سرودهای ملی و با حضور ارتش و نیروهای امنیت داخلی آغاز شد.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پرچم لبنان و عکس عون و پارچه نوشته هایی در تایید مواضع وی از مناطق مختلف کشور به سوی کاخ ریاست جمهوری در بعبدا حرکت کردند.

شمار زیادی از مسئولین و نمایندگان نیز در این تظاهرات که به درخواست جریان ملی آزاد برگزار شد شرکت کرده و از طرح اقتصادی عون حمایت کردند.

از صبح زود کاروان هایی از اعضای جریان آزاد ملی و هوادارن آن در روستاها و شهرهای العکاریه حرکت کردند .

گفتنی است مسیر کاخ ریاست جمهوی شبانه نیز شاهد تظاهراتی در حمایت از عون و با مشارکت الیاس بوصعب وزیر دفاع، نمایندگان و برخی شخصیت ها بود.

شماری از وزرا و سیاستمداران نیز حلقه های گفت وگویی با مردم برای آگاه کردن آنان از مقابله با این بحران و مبارزه بافساد تشکیل دادند.

در همین راستا نیز ریاض سلامه رئیس بانک لبنان روز شنبه گفت : بازگشایی بانکها پس از دو هفته تعطیلی به دلیل اعتراض ها در کشور ، هیچ مشکلی به وجود نیاورده و برای سپرده ها، هیچ قید و شرط رسمی وجود ندارد.

«جبران باسیل» در این راهپیمایی که در مسیر کاخ ریاست‌جمهوری «بعبدا» برگزار شد، گفت: انقلاب، خیزش علیه ظلم است؛ انقلاب، ظلم نمی‌کند وگرنه به پایان می‌رسد. شعار «کلن یعنی کلن» (همه آنها یعنی همه آنها) باید برای پاسخگویی باشد نه ظلم.

تظاهرات‌کنندگان لبنانی با سر دادن این شعار می‌گفتند تمام مقامات کنونی لبنان باید کنار بروند.

باسیل در ادامه تأکید کرد: همه ما مفسد (مالی) نیستیم، مفسدان کسانی هستند که از مال مردم کاخ ساختند.

وزیر خارجه لبنان در ادامه خطاب به معترضان اعلام کرد، امید برای ریشه‌کن کردن فساد و ایجاد دولت را از بین نبرید زیرا تعمیم دادن اتهام فساد باعث حمایت از مفسدان می‌شود.

باسیل تصریح کرد، اولویت امروز جلوگیری از فروپاشی و نه تسریع در آن است.

او گفت، دو سال است بدون اینکه کسی از وی بخواهد حساب‌های بانکی خود را برای همه اعلام کرده و دیگر این حساب‌ها محرمانه نیست.

وی ادامه داد: در ایجاد اصلاحات شکست خوردیم زیرا شبکه منافع مفسدان قویتر است اما ما ادامه می‌دهیم و قویتر از آنها خواهیم بود. وحدت کشور مهم‌تر از هر چیزی است و ما با خارج علیه کشور خود توطئه نمی‌کنیم. افتخار ماست که وارد شبکه فساد نشده‌ایم.

باسیل تأکید کرد، روزهای سختی در انتظار لبنان است اما این روزها قابل تحمل است.

میشل عون هم از کاخ بعبدا خطاب به حامیانش سخنرانی کرد و گفت: باید اعتماد مردم لبنان را به دولت بازگرداند.

عون تصریح کرد، فساد در لبنان قدیمی و ریشه‌دار است و نیازمند تلاش قضایی برای ریشه‌کن کردن دارد؛ بسیاری در زمینه مقابله با فساد سنگ‌اندازی می‌کنند.

وی خطاب در حامیانش گفت: من شما را دوست دارم . نقشه راهی مبنی بر سه نقطه ترسیم کرده‌ایم "(مقابله با) فساد، اقتصاد و دولت مدنی" تحقق این سه مورد آسان نیست.

پربیننده ترین خبرها