هنیه: عباس با برگزاری انتخابات ریاستی و قانونگذاری موافقت کرده است

هنیه: عباس با برگزاری انتخابات ریاستی و قانونگذاری موافقت کرده است
يکشنبه 12 آبان 1398 - 17:51

رئیس دفتر سیاسی حماس پس از دیدار با هیأت کمیته مرکزی انتخابات فلسطین اعلام کرد، رئیس تشکیلات خودگردان با برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و شورای قانونگذاری موافقت کرده است.

العالم _ فلسطین اشغالی

هیأتی از کمیته مرکزی انتخابات فلسطین به ریاست «حنا ناصر» امروز (یکشنبه) با هیأت حماس دیدار کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس پس از این دیدار اعلام کرد: پاسخ مثبت محمود عباس (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان با برگزاری انتخابات ریاستی و قانونگذاری را از حنا ناصر دریافت کردیم.

وی ادامه داد: تأکید کردیم که انتخابات فراگیر باید شامل مجلس قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و سپس مجلس ملی باشد.

هنیه فضا برای این موضوع را مثبت خواند و گفت: انتخابات فرصتی برای تحقق آشتی و خروج از بحران‌های فعلی است.

حنا ناصر پیشتر نیز به غزه سفر کرده بود و امروز برای تکمیل مذاکرات وارد این منطقه شد. وی بر پشت سر گذاشتن تمام موانع و برگزاری انتخابات تأکید کرد.

«یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه نیز اعلام کرد، موضع حماس درباره موافقت با برگزاری انتخابات کاملا واضح و شفاف است و این جنبش در راستای برداشتن تمام موانع در این مسیر تلاش می‌کند.

گروه‌های فلسطینی در دیدار دوشنبه هفته گذشته خود از موافقت با برگزاری انتخابات فراگیر با فاصله زمانی حداکثر سه ماه میان انتخابات ریاستی و قانونگذاری خبر دادند.

آخرین انتخابات پارلمانی یکپارچه فلسطینی‌ها در سال ۲۰۰۶ برگزار شد. آن انتخابات با پیروزی قاطع جنبش مقاومت حماس به پایان رسید، اما آمریکا و کشورهای غربی از پذیرش نتایج آن خودداری کردند. رژیم صهیونیستی با بازداشت نمایندگان عضو حماس، عملا مجلس قانونگذاری فلسطین را با مشکل مواجه کرد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مدتی است بدون حل اختلافات داخلی خود با نوار غزه بر برگزاری انتخابات سراسری فلسطین اصرار دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها