عضو کابینه اسرائیل: شاید مجبور به حمله گسترده به غزه شویم

عضو کابینه اسرائیل: شاید مجبور به حمله گسترده به غزه شویم
دوشنبه 13 آبان 1398 - 12:23

یووال استاینیتز، عضو کابینه امنیتی و وزیر انرژی اسرائیل گفته است که به اعتقاد او تل آویو باید دست به یک حمله گسترده علیه گروه فلسطینی حماس در شهر غزه بزند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

استاینیتز در گفتگو با رادیو ارتش اسرائیل و پس از جلسه امنیتی دیروز (یکشنبه) کابینه رژیم صهیونیستی این سخنان را گفته است.

در چند روز گذشته و پس از ماهها آرامش، درگیری‌هایی بین اسرائیل و گروههای مسلح در نوار غزه رخ داده است.

این وزیر اسرائیلی پیشنهاد کرده که در صورت ادامه درگیری‌ها، اسرائیل به صورت زمینی جهت از بین بردن "حماس" در غزه وارد عمل شود.

سخنان وزیر اسراییلی در خصوص حمله زمینی به غزه و از بین بردن حماس درحالی است که این رژیم در آخرین نبرد زمینی و هوایی علیه غزه نتوانست به اهداف خود دست یابد و مجبور به پذیرش آتش بس و عقب نشینی شد.

رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۴ میلادی حمله ای را علیه نیروهای حماس در نوار غزه آغاز کرد. این نبرد چندمین درگیری نظامی اسرائیل با فلسطینیان در نوار غزه بود. در این عملیات نیروی هوایی اسرائیل آغازگر حمله بود و نوار غزه را هدف حمله‌های خود قرار داد و فلسطینیان و گردان‌های عزالدین قسام شاخهٔ نظامی حماس نیز مناطق تحت کنترل اسرائیل را موشک‌باران کردند. این نبرد پس از مدتی با هجوم زمینی نیروهای نظامی اسرائیل به غزه از بامداد ۲۷ تیر وارد مرحلهٔ تازه‌ای شد.

در شب ۶ ژوئیه، در یک حمله از سوی اسرائیل، ۶ نیروی حماس کشته شدند. در ۷ ژوئیه (‎۱۶ تیر) حماس در پاسخ به این اقدام ۱۰۰ موشک را از غزه به سمت سرزمین های اشغالی شلیک و نیروی هوایی اسرائیل نیز اهدافی را در غزه بمباران و در نهایت تل آویو مجبور به قبول آتش بس و عقب نشینی شد.

عضو کابینه امنیتی و وزیر انرژی اسرائیل البته به رغم پیشنهاد برای حمله به غزه اذعان کرده که این عملیات برای اسرائیل "هزینه‌هایی" خواهد داشت.

وی گفته برخی از اعضای کابینه امنیتی اسرائیل نیز با این پیشنهاد وی موافق بوده‌اند.

در همین حال روز شنبه (11 آبان ماه 1398) ویدئویی به شبکه‌های اجتماعی درز کرد که نشان می‌دهد نظامیان رژیم صهیونیستی برای تفریح، یک جوان فلسطینی را از پشت سر و در حالی که وی دستان خود را بالا گرفته و بنا به فرمان آنها با فاصله زیاد در حال دور شدن است، هدف قرار می‌دهند.

در همین حال روز شنبه منابع بیمارستانی در نوار غزه اعلام کردند که در پی حمله هوایی ارتش اسرائیل، یک مرد ۲۷ ساله کشته و سه نفر دیگر نیز مجروح شده است.

نیروهایی درغزه نیز به تازگی با حملات راکتی اهدافی را در سرزمین های اشغالی هدف قرار دادند.

سخنگوی ارتش اسرائیل نیز اذعان کرد که در آخر وقت روز جمعه، ۱۰ راکت از سوی نیروهای فلسطینی مستقر در غزه به سوی اسرائیل شلیک شده است.

گفته می شود که این دومین شب پیاپی بوده است که پس از چندین ماه، درگیرهایی بین نیروهای اسرائیلی و فلسطینی اتفاق می‌افتد.

پربیننده ترین خبرها