فرماندهی عملیات بصره: با قانون‌شکنان و افراد نفوذی برخورد خواهیم کرد

فرماندهی عملیات بصره: با قانون‌شکنان و افراد نفوذی برخورد خواهیم کرد
دوشنبه 13 آبان 1398 - 18:01

فرماندهی عملیات بصره با انتشار بیانیه‌ای گفت که از دستگاه قضا، مجوزهای قانونی را اخذ کرده تا بتواند کسانی را بازداشت کند که عامل بستن مسیرهای منتهی به بندرگاه‌های عراق هستند.

العالم - عراق

فرماندهی عملیات بصره امروز (دوشنبه) درباره اقدامات آتی پیرامون تظاهرات در این استان بیانیه‌ای منتشر کرد.

فرماندهی بصره در این بیانیه بر دستورات قبلی خود مبنی بر لزوم عدم قطع مسیرهای منتهی به مراکز و مناطق مهم و حیاتی تأکید کرد.

شبکه خبری «السومریه» ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد که مسیرهای منتهی به مراکز مهم به ویژه بندرگاه‌های عراق نباید بسته شود؛ چرا که بندرگاه‌ها، «ستون فقرات اقتصاد عراق به شمار می‌روند».

فرماندهی عملیات بصره خبر داد که از دستگاه قضا، مجوزهای قانونی را اخذ کرده تا بتواند کسانی را بازداشت کند که عامل بستن مسیرهای منتهی به بندرگاه‌های عراق هستند و این مسئله بر اساس، ماده چهارم قانون تروریسم است.

در این بیانیه آمده است که «نیروهای امنیتی عملیات جست‌وجو و تعقیب افراد تحت تعقیب و عاملان بستن مسیرها را انجام خواهد داد».

«قاسم جاسم نزال» فرمانده عملیات بصره در همین ارتباط گفت که این فرماندهی از روز نخست آغاز تظاهرات، به صورت کامل از تظاهرات‌کنندگانی که به صورت مسالمت‌آمیز دست به اعتراض زدند و با یک شیوه درست و ملی خواستار حقوق قانونی خود هستند، حمایت کرده است.

نزال با بیان اینکه این نوع برخورد، به خاطر احساس مسئولیت فرماندهی عملیات بصره نسبت به ساکنان این استان است، در عین حال تأکید کرد که «وقتی وضعیت به بستن مسیرها و خروج برخی تظاهرات‌کنندگان غیر مسالمت‌آمیز از مسیر درست تظاهرات ختم شود، ما نسبت به عاملان، نفوذی‌ها، افراد خاطی و کسانی که قانون را زیر پا گذاشته‌اند، واکنش نشان خواهیم داد».

مردم عراق دور دوم اعتراضات خود را از روز جمعه 25 اکتبر آغاز کردند. عمده اعتراض مردم عراق، بهبود وضعیت معیشتی و مبارزه با فساد و اصلاح ساختار اداری بود.

به محض آغاز این اعتراضات، بسیاری از کارشناسان تأکید کردند که آمریکا، عربستان و امارات سه کشوری هستند که از چند ماه پیش در حال تدارک سوءاستفاده از این تظاهرات هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها