تحریم جدید آمریکا بر گرگ‌های باران دیده ایرانی

تحریم جدید آمریکا بر گرگ‌های باران دیده ایرانی
دوشنبه 13 آبان 1398 - 21:16

خبر:

در سالگرد بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران 9 مقام و یک نهاد ایرانی به لیست تحریم‌های آمریکا علیه ایران افزوده شد.

تحلیل:

- در خلال یک سال گذشته حجم تحریم ایرانیان و نهادهای ایرانی بحدی وسیع شده است که تقریبا بنظر می‌رسد شمارش آنها نیز ازدست حکام آمریکایی در رفته است. بمیزانی که بر حجم تحریم‌ها افزوده می‌شود این باور در نزد تحلیلگران تقویت می‌شود که تحریم‌ها آنچنانکه مورد نظر ترامپ بوده موفق عمل نکرده است.

- در حالی که پیش از این هم سپاه پاسداران وهم بیت رهبری ایران در لیست تحریمهای آمریکا قرار کرفته بود افزودن چهره‌هایی از سپاه و بیترهبری در لیست جدید تحریم‌ها نشان می‌دهد که دستان آمریکا در ادامه تحریمهای ضد ایرانی کاملا خالی شده و به تعبیر مسئولان آمریکایی تحریم‌ها به سقف رسیده است این درحالی است که ثبات وامنیت ایران بویژه دربعد اقتصادی که بشکلی ویژه هدف تحریمها بوده است در نوع خود مثال زدنی است.

- همزمانی سالگرد بازگشت تحریم‌های آمریکایی با حمله هدفمند دیشب به کنسولگری ایران در کربلا و استقبال ترامپ از آن در کنار توضیحات هسته ای رییس سازمان انرژی اتمی ایران درخصوص گام‌های کاهش تعهدات هسته ای این واقعیت را نشان میدهد که همچنان ترامپ درحل مساله ای بنام ایران عاجز مانده است. بنظر میرسد اکنون مساله تحمیل تحریم‌های جدید آمریکایی بیشتر به یک جنگ روانی تبدیل شده است جنگی که بدون هیچ دستاورد علی الرضی در میدان اقتصادی فقط روحیه ملت ایران را هدف قرارداه است هرچند طی 40 سال گذشته ایرانیان ثابت کرده اند که گرگ باران دیده اند

پربیننده ترین خبرها