رایزنی پامپئو با وزیر خارجه جدید سعودی درباره «مشارکت راهبردی» دو کشور

رایزنی پامپئو با وزیر خارجه جدید سعودی درباره «مشارکت راهبردی» دو کشور
سه شنبه 14 آبان 1398 - 15:04

وزارت خارجه آمریکا، از رایزنی تلفنی «مایک پامپئو» با «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه جدید عربستان سعودی و صحبت آنها درباره ادامه «مشارکت راهبردی» دو کشور خبر داد.

العالم- آمریکا

وزیر خارجه آمریکا کمتر از دو هفته بعد از تعیین وزیر خارجه جدید عربستان سعودی با او تماس تلفنی برقرار و درباره روابط دوجانبه و ادامه همکاری‌ها بین دو کشور رایزنی کرده است.

«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد امروز (سه شنبه) به وقت تهران، بیانیه‌ای در رابطه با تماس تلفنی وزیر خارجه آمریکا با همتای جدید سعودیش منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: «وزیر خارجه مایکل آر. پامپئو، امروز با شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه جدید (عربستان) سعودی صحبت کرد. وزیر خارجه پامپئو انتخاب وزیر خارجه آل سعود را به او تبریک گفت. دو طرف بر این موضوع تاکید کردند که آنها آماده و مشتاق به همکاری جمعی به منظور ادامه مشارکت راهبردی مستحکم بین ایالات متحده و عربستان سعودی هستند».

رایزنی وزرای خارجه آمریکا و عربستان سعودی و تاکید واشنگتن بر ادامه مشارکت راهبردی با ریاض در شرایطی صورت گرفته که فشارهای بین‌المللی بر دولت «دونالد ترامپ» به دلیل حمایت‌های همه جانبه‌اش از سعودی‌ها به رغم بحران‌های مختلف از قبیل جنگ فاجعه‌بار ائتلاف سعودی در یمن ادامه دارد و حتی برخی سناتورهای جمهوری‌خواه و هم حزبی ترامپ هم از ادامه حمایت‌های واشنگتن از این جنگ انتقاد کرده‌اند .

تماس تلفنی پامپئو با همتای سعودی بعد از آن صورت گرفت که شاه سعودی اول آبان ماه، «ابراهیم العساف» وزیر خارجه این کشور را تنها پس از گذشت ۱۰ ماه کنار گذاشت و فیصل بن فرحان را جایگزین او کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها