تلاش‌هایی در کنگره برای تجدید نظر در سیاست آمریکا در قبال اسرائیل

تلاش‌هایی در کنگره برای تجدید نظر در سیاست آمریکا در قبال اسرائیل
سه شنبه 14 آبان 1398 - 22:37

گروهی از نماینده‌های موسوم به «ترقی‌خواهان» در مجلس نمایندگان آمریکا در تلاش هستند حزب دموکرات را برای تجدیدنظر در خصوص سیاست‌ها در قبال رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار دهند.

العالم - آمریکا

گروهی از نماینده‌های حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا که جزو جناح «ترقی‌خواه» هستند حزب خودشان را برای تجدید نظر در خصوص سیاست‌ها در قبال اسرائیل تحت فشار قرار داده‌اند.

پایگاه «هیل»، نزدیک به کنگره آمریکا با گزارش این خبر نوشته این گروه از اعضای جناح ترقی‌خواه به دنبال وادار کردن حزب دموکرات برای تجدید نظر در میزان کمک‌های آمریکا و ماهیت آن هستند و این چیزی است که از دیرباز مورد حمایت هز دو حزب بوده است.

آمریکا سالانه به اسرائیل ۳.۸ میلیارد دلار برای خرید جنگ‌افزارهای آمریکا از جمله هواپیما، تانک، مهمات، تجهیزات موشکی و سایر تسلیحات اختصاص می‌دهد.

این گروه از نماینده‌های کنگره آمریکا با اشاره به حمایت‌های بی‌قیدو شرط «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین سیاست‌های افراطی این رژیم علیه فلسطینی‌ها خواستار بحث‌هایی جدی‌تر درباره نحوه اثرگذاری بر سیاست‌های آمریکا در قبال این رژیم شده‌اند.

«پرامیلا جایاپال»، نماینده دموکرات به هیل گفت: «قضیه این نیست که کسی علیه اسرائیل است. اما آنها از این ایده خوششان نمی‌آید که از این کمک‌ها ممکن است برای پیشبرد سیاست‌های غیردموکراتیک یا حتی سیاست‌های نژادپرستانه در اسرائیل استفاده شود. بنابراین، فکر می‌کنم آنها بسیار مصمم هستند.»

فارس

پربیننده ترین خبرها