جلوگیری لبنان از قاچاق محموله کپتاگون به عربستان

جلوگیری لبنان از قاچاق محموله کپتاگون به عربستان
شنبه 18 آبان 1398 - 19:32

اداره کل امنیت داخلی لبنان از ناکام گذاشتن عملیات قاچاق 120 هزار قرص کپتاگون جاسازی شده به خارج از کشور به روشی بسیار حرفه ای خبر داد.

العالم لبنان

اداره کل نیروهای امنیت داخلی لبنان در بیانیه ای اعلام کرد : در چارچوب عملیات منحصر بفرد بخش اطلاعات امنیت داخلی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر از طریق شناسایی و تعقیب اعضای این شبکه ها و بازداشت آن ها و درنتیجه تلاش های اطلاعاتی نیروهای حرفه ای، نیروهای اطلاعات امنیت داخلی به اطلاعاتی مبنی بر وجود یک کامیون آماده حرکت به خارج برای انتقال مقادیری از قرص های کپتاگون به عربستان به شیوه بسیار حرفه ای، دست یافت.

به موجب بیانیه یاد شده، پس از آن، بخش اطلاعات نیروهای امنیت داخلی لبنان، گروه های ویژه خود را برای اجرای عملیات نظارت میدانی به منطقه فرستاد، به شکلی که تحرکات کامیون یاد شده زیر نظر گرفته شد و این نیروها در تاریخ ، 25 اکتبر توانستند، کامیون را هنگام عزیمت به اراضی سوریه توقیف کنند.

بر اساس این بیانیه، راننده کامیون با نام اختصاری ج . ا که متولد 1969 و لبنانی است، بازداشت شد. بازرسی تیم متخصص وابسته به بخش اطلاعات امنیت داخلی لبنان، به ضبط مقادیر زیادی، قرص کاپتگون که به شکل خیلی حرفه ای در داخل کاسه ترمز کامیون جاسازی شده بود، منجر شد این قرص ها حدوداً 18 کیلو و 120 هزار دانه بود.

اقدامات قانونی لازم درباره راننده کامیون و ضبط و توقیف کامیون و محموله آن انجام شد تا سایر مراحل بعدی قضایی بعداً انجام شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها