انفجار در شمال سوریه ۸ غیرنظامی را به کام مرگ کشاند

انفجار در شمال سوریه ۸ غیرنظامی را به کام مرگ کشاند
يکشنبه 19 آبان 1398 - 18:00

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که امروز (یکشنبه) در پی انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در حومه رقه در شمال سوریه ۸ غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

العالم ـ سوریه

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، این انفجار در شهرک «سلوک» در حومه شمالی رقه رخ داد.

بلافاصله پس از این انفجار ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که لحظات ابتدایی این حمله را نشان می داد.

بمب گذاری امروز در حومه رقه در ادامه سلسله حملاتی است که پس از ورود ارتش ترکیه به شمال سوریه در قالب عملیات موسوم به «چشمه صلح» رخ می دهد.

سه شنبه گذشته نیز انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در شهر «تل ابیض» در شمال سوریه که به کنترل نیروهای ترکیه و همپیمانان آن درآمده، برای دومین بار در طول یک هفته اخیر این شهر را لرزاند.

شنبه ۱۱ آبان هم بر اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در تل ابیض ۱۳ نفر جان خود را از دست داده و ده ها تن دیگر مجروح شدند.

به گزارش ایرنا، ترکیه در ۲۵ مهرماه برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد.

یکی از اهداف ترکیه از این عملیات نظامی ایجاد منطقه امن در شمال سوریه در حدفاصل شهرهای راس العین و تل ابیض به طول ۱۲۰ کیلومتر و عمق ۳۰ کیلومتری از مرزهای ترکیه است.

حملات یک هفته ای ترکیه، پس از توافق آتش بس میان ترکیه و آمریکا به طور موقت متوقف شد و آنکارا به شبه نظامیان کُرد سوریه ۵ روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

روسیه و ترکیه نیز در جریان مذاکرات «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه ای وی، در سوچی روسیه در تاریخ ۳۰ مهر به توافق ۱۰ ماده‌ای درباره سوریه دست یافتند که مهمترین بخش آن تفاهم بر سر خروج تمام واحدهای متعلق به شبه نظامیان کرد از عمق ٣٠ کیلومتری مرز ترکیه از جمله منبج و مناطق حومه آن است

پربیننده ترین خبرها