حزب‌الله: آمریکا برای رسیدن به اهدافش، به دنبال فتنه در لبنان است

حزب‌الله: آمریکا برای رسیدن به اهدافش، به دنبال فتنه در لبنان است
يکشنبه 19 آبان 1398 - 19:57

عضو شورای اجرایی حزب‌الله اعلام کر هدف واقعی آمریکا ایجاد فتنه و آشوب در لبنان است تا در آن فضا به دستاوردهای سیاسی خود برسد اما حزب‌الله چنین اجازه‌ای به واشنگتن نمی‌دهد.

العالم - لبنان

«نبیل قاووق» عضو شورای اجرایی حزب‌الله امروز (یکشنبه) اعلام کرد، لبنان ۲۵ سال است که با بحران اقتصادی روبروست و امروز در نتیجه تراکم ۳۰ سال سیاست اقتصادی اشتباه، وضعیت کشور بدتر شده و تحرکات مردمی رخ داده که مطالبات آن بر حق است.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، قاووق در مراسمی که «علی حسن خلیل» وزیر دارایی و تعدادی دیگر از شخصیت‌های دینی و سیاسی در آن حضور داشتند، افزود کشور تحمل ماجراجویی‌های محاسبه نشده و اشتباهات بیشتر را ندارد.

وی ادامه داد: اظهارات «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا برای ما کفایت می‌کند، او به شکلی واضح به اهداف آمریکا در اتفاقات لبنان اشاره کرد و این دال بر تلاش دولت آمریکا برای بهره‌برداری و استفاده از تحرکات مردمی برای تسویه حساب‌های سیاسی است زیرا مطالبات معیشتی، اقتصادی و اجتماعی تحرکات مردمی برای وزیر خارجه آمریکا مهم نیست، هدف واقعی پامپئو سوق دادن لبنانی‌ها به سمت فتنه و تحریک برخی از آنها علیه یکدیگر است تا آشوب به پا کند و به دستاوردهای سیاسی خود برسد اما حزب‌الله اجازه نمی‌دهد دولت آمریکا هیچ دستاوردی به حساب مقاومت کسب کند.

شیخ قاووق در ادامه از اصرار حزب‌الله برای تشکیل هر چه سریعتر دولت خبر داد و گفت، لبنان مقاوم به آمریکا اجازه نمی‌دهد به لبنان بیاید و در راستای خدمت به دشمن صهیونیستی، به دستاوردهای مقاومت ضربه بزند.

پامپئو هفته جاری گفته بود، باید به مردم لبنان و عراق در تحقق خواسته‌هایشان کمک شود.

اعتراضات در لبنان امروز یکشنبه (بیست و پنجمین روز) نیز در برخی مناطق این کشور ادامه پیدا کرد و معترضان خواستار تشکیل دولت مستقل برای مقابله با فساد و حل بحران اقتصادی شدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها