عراقی ها زیرکتر از آنند که در دام آمریکا بیفتند

عراقی ها زیرکتر از آنند که در دام آمریکا بیفتند
دوشنبه 20 آبان 1398 - 19:06

از زمانی که عراقی ها رفتارهای خشونت بار مانند قتل وحشیانه قهرمانان حشد الشعبی، آتش زدن مراکز حشد الشعبی، عملیات ربایش و محاصره تنها بندر عراق و ... را در حاشیه تظاهرات مسالمت آمیز مشاهده  کردند، برای آنها کاملا آشکار گشت که آنچه که درباره دخالت آمریکا گفته شده است، واقعیت دارد.

العالم - تحلیل روز

نکته جالب آن است که هر زمان که از شدت تظاهرات کاسته می شود و دولت و گروه‌های سیاسی به راه حلی برای پایان دادن به بحران نزدیک می شوند، رسانه های آمریکا و رسانه های تحت حمایت کشورهای حاشیه خلیج فارس به بزرگنمایی حوادث عراق اقدام می می کنند. آنها همواره تلاش می کنند تا این ایده را ترویج دهند که اوضاع عراق به بن بست رسیده است و نظام سیاسی عراق غیر قابل اصلاح است و می بایست به طور کامل تغییر کند و بدین ترتیب عراق و مردم عراق را در برابر آینده ای نامعلوم قرار می دهند.

بارها درباره دست‌های آشکار آمریکا با هدف بهم زدن تظاهرات مسالمت آمیز و منحرف کردن آن از مسیر اصلی اش از طریق تغییر ماهیت شعارها هشدار دادیم، هدف آنها ضربه زدن به عناصر قوت و قدرت عراق و در راس آن مرجع عالی شیعیان عراق در نجف اشرف و حشد الشعبی و نیز ضربه زدن به روابط عراق با محور مقاومت و بویژه ایران است که طرح آمریکایی صهیونیستی و اعراب مرتجع را که هدفش تقسیم عراق بود، شکست دادند.

برخی تلاش می کردند تا هشدارهای ما درباره وجود ستون پنجم آمریکایی ـ اسراییلی ـ سعودی متشکل از بعثی ها و داعشی ها و گروههای منحرف مانند گروه الصرخی را کم اهمیت جلوه دهند، در حالی که این ستون پنجم از طریق قتل وحشیانه قهرمانان حشد الشعبی امثال الشهید العلیاوی و برادرش خود را نشان داد؛ اما بیانیه صادره از کاخ سفید در روز یکشنبه مبنی بر اینکه "عراقی ها در برابر اقدام نظام ایران برای تخلیه منابع کشورشان واستفاده این کشور از گروههای مسلح برای ممانعت از ابراز دیدگاه هایشان به صورت مسالمت آمیز ساکت نخواهند ماند"، همه چیز را روشن و آشکار کرد.

بیانیه کاخ سفید نه فقط دخالتی آشکار در امور عراق به شمار می آید بلکه درخواستی آشکار و جنایتکارانه برای ایجاد فتنه در این کشور است؛ پر واضح است که مقصود از گروه‌های مسلح در بیانیه آمریکا، حشد الشعبی است که امریکا تلاش می کند به خاطر شکست داعش از آن انتقام بگیرد.

آمریکا باید بداند که سناریوی ونزوئلا و بولیوی را نمی تواند در عراق تکرار کند؛ زیرا عراقی ها و بویژه تظاهرکنندگان به خوبی از اوضاع مطلع هستند و می دانند که آمریکا خیرخواه آنها نیست. و می دانند که حشد الشعبی ارتشی متشکل از فرزندان آنهاست که جان خود را فدای دفاع از کشور کرده است و به کسی اجازه نخواهند داد تا به منظور اجرای طرحهای آمریکایی، کشور را به نابودی بکشاند و نیز می دانند که ایران کشوری همسایه است که پس از آنکه آمریکا داعش را در عراق ایجاد کرد، ایران برخلاف تمام کشورها که فقط نظاره گر اوضاع بودند، در کنار عراقی ها ایستاد، مرزهای خود را گشود و کاروان های سلاح و تجهیزات و نیرو برای دفاع از ملت عراق ارسال کرد. همچنین عراقی ها و بویژه تظاهرکنندگان بیش از دیگران باندهای بعثی را می شناسند؛ زیرا برای چندین دهه از جنایتهای آنها در دوره صدام سفاح رنج کشیدند؛ آنها همچنین باندهای داعش و نیز گروههای منحرف امثال الصرخی که تربیت یافته اطلاعات بین المللی هستند، به خوبی می شناسند.

حال که عراقی ها در این سطح از هوشیاری و آگاهی ملی ودینی هستند، دیگر هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

منيب السائح - العالم

پربیننده ترین خبرها