تحلیل روز/

وقتی رسانه های مرتجع عربی حامی صهیونیست ها می شوند

وقتی رسانه های مرتجع عربی حامی صهیونیست ها می شوند
چهارشنبه 22 آبان 1398 - 14:54

حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که از روز سه شنبه که با عملیات ترور دو نفر از فرماندهان ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین-شهید ابو العطا در غزه و اکرم العجروی در دمشق آغاز شد، با سکوت خبری و یا یاوه گویی های تفرقه افکنانه رسانه های خبری برخی کشورهای عربی مواجه شد.

العالم-فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی روز سه شنبه دو عملیات ترور علیه دو نفر از فرماندهان ارشد جنبش جهاد اسلامی یکی در دمشق و دیگری در نوار غزه انجام داد، در حالی که ابو عطا در غزه شهید شد، عملیات ترور اکرم العجروی در دمشق با شکست مواجه شد.

مقاومت در پاسخ به این حملات، اقدام به پرتاب موشک به مناطق و تجهیزات نظامی اسرائیل کرد و اسرائیل نیز از صبح روز سه شنبه مناطق و منازل مسکونی را در نوار غزه آماج حملات موشکی قرار داده است که در اثر آن دهها تن شهید و زخمی شده اند.

در همین حال شاهد سکوت خبری در اغلب رسانه های کشورهای عربی درخصوص جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه هستیم و در برخی موارد نیز این رسانه ها همچنان گرفتار باتلاق نژادپرستی و فرقه گرایی هستند و هم راستا با سیاست های رژیم صهیونیستی سعی در انعکاس دیدگاههای تفرقه افکن در اخبار این حملات دارند و در انعکاس خبر شهادت ابو العطا چنین مدعی شدند که "ابوالعطا یکی از نزدیک ترین شخصیت های نظامی به ایران و از حامیان ایران بود"

درمورد اکرم العجوری نیز این رسانه ها مدعی شده اند که "وی روابط بسیار نزدیک و قوی با ایران و بویژه با سرلشگر قاسم سلیمانی و سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان دارد و همین امر باعث شده است که اسرائیل پیوسته در حال پیگیری وی باشد"

با این حال سوالی اساسی که مطرح است این است که آیا وجود روابط میان ایران و اعضای مقاومت فلسطین جرم است؟ غیر از ایران و سوریه چه کسی به مقاومت کمک کرده است که چنین توانایی در مقابل حملات اسرائیل به دست آورد؟ و آیا مقاومت فلسطین باید با عربستان، امارات،بحرین و قطر ارتباط داشته باشد؟ آیا این کشورها همان هایی نیستند که با رژیم صهیونیستی در سلب حقوق فلسطینی ها و محاصره آنها همدست هستند؟ آیا این کشور ها همانان نبودند که بذر فتنه طایفه گرایی را کاشتند و آن را پروراندند و از آن به عنوان سلاحی کشنده علیه ایران استفاده کردند؟ ایرانی که آزادی قدس را در راس اولویت های خود قرار داده و برای این هدف نیز بهای گزافی پرداخته است؟ آیا همین ها نیستند که مقاومت فلسطین را تنها گذاشته اند؟ اگر مقاومت فلسطین با ایران ارتباط نداشته باشد با چه کسی باید ارتباط داشته باشد؟

شیخ عبدالامیر قبلان، رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در واکنش به ترور شهید ابو العطا تاکید کرد که بهترین پاسخ به تجاوزهای رژیم صهیونیستی، متحد شدن کشورهای اسلامی و مسلمانان با یکدیگر است، به این شکل می‌توان مانع توطئه‌ها و تجاوزهای اسرائیل شد، وی در واقع حقیقتی آشکار را بیان داشت.

در واقع وی تاکید داشته است که فتنه و آشوب ابزار رژیم صهیونیستی برای تخریب منطقه در راستای تحقق اهداف شیطانی خود است.

روزنامه اسرائیلی جروزالیم پست گزارشی تحت عنوان سه نفر از خطرناکترین شخصیت ها برای رژیم صهیونیستی منتشر کرد و در آن از سید حسن نصرالله، سرلشگر قاسم سلیمانی و ابوالعطا نام برد و همین گزارش نشان می دهد که اغلب کشورهای عربی اهمیتی به فلسطین نمی دهند و تنها جمهوری اسلامی ایران است که به فلسطین اهمیت می دهد

منيب السائح

پربیننده ترین خبرها