چرا سفیر آمریکا در عراق، بازوبند کاپیتان تیم ملی این کشور را بست؟+عکس

چرا سفیر آمریکا در عراق، بازوبند کاپیتان تیم ملی این کشور را بست؟+عکس
جمعه 24 آبان 1398 - 14:42

معمولا سفرا در برخی مناسبت های ملی کشورهای میزبان با حرکت های ساده سمبولیک سعی می کنند به نوعی با ملت میزبان ارتباط برقرار کرده و خود را در مناسبت های ملی آنها سهیم کنند؛ اما اینکه یک سفیر لباس تیم ملی فوتبال عراق را بپوشد و بازوبند کاپیتان را هم به بازو ببندد و آرم رسمی سفارت آمریکا هم در عکس، پشت سرش باشد، دارای پیام سیاسی است که ارتباطی به ابراز علاقه و همبستگی با ملت عراق ندارد.

العالم - عراق

"ماتیو تولر"، سفیر آمریکا در عراق با استفاده از موضوع مسابقه فوتبال بین ایران و عراق، پیامی را برای تهران فرستاده است با این موضوع که: آنچه که در عراق رخ می دهد، (بازی) بین ما و شماست؛ شاید تصور کنید این عراقی ها هستند که تظاهرات می کنند اما در واقع این ما هستیم که این بازی را اداره می کنیم و نقش هر بازیگری را تعیین می کنیم. و این چنین است که تولر لباس تیم ملی عراق را می پوشد و بازوبند کاپیتانی به بازو می بندد و زیر آرم سفارت آمریکا عکس می گیرد تا بگوید "ما از این مکان بازی را اداره می کنیم".

تولر به این حد بسنده نمی کند و در توضیح این حرکت می نویسد (برای پیروزی می جنگیم) و هشتگ می زند که (جز به پیروزی رضایت نمی دهیم).

بدیهی است که منظور وی از جنگ، جنگیدن سربازان آمریکایی نیست بلکه منظور، جنگیدن با خون عراقی ها و ویران کردن کشورشان است. آری بازی جوکر آمریکایی در عراق بر همین قاعده استوار است.. و کاخ سفید پیش از این در بیانیه رسمی خود به این قاعده اشاره کرده است.

پربیننده ترین خبرها