الصباح: استعفای دولت کویت ناشی از تخلفات مالی بود

الصباح: استعفای دولت کویت ناشی از تخلفات مالی بود
يکشنبه 26 آبان 1398 - 03:14

شیخ "ناصر صباح الاحمد الصباح" وزیر دفاع دولت مستعفی کویت شنبه‌شب دلیل اصلی استعفای دولت این کشور را تخلفات وسوء استفاده مالی در صندوق مالی ارتش اعلام کرد.

العالم-جهان اسلام

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، الصباح در اطلاعیه‌ای گفت: این که اعلام می‌شود، دولت به خاطر آماده سازی برای ترمیم کابینه استعفا داده، حقیقت ندارد.

وی تصریح کرد، به دلیل اینکه دولت پاسخ قانع کننده و روشنی در مورد سوء استفاده مالی که چند سال پیش در صندوق مالی وابسته به ارتش و حساب‌های مرتبط با آن صورت گرفت، نداشت اقدام به استعفا کرد.

وی افزود: قبل از مسؤولیت من در وزارت دفاع در دسامبر ۲۰۱۷ (آذر/ دی ۹۶) مشخص شد که تخلف مالی به ارزش ۲۴۰ میلیون دینار کویت (۷۸۹ میلیون دلار) در صندوق مالی وابسته به ارتش صورت گرفته است.

صندوق مالی ارتش کویت که در دهه ۱۹۵۰ میلادی و با هدف رسیدگی به امنیت ملی این کشور تأسیس شد، زیر نظر وزیران دفاع ادوار مختلف کویت اداره می‌شود.

الصباح تصریح کرد: در چنین شرایطی، نمی‌توان کمیته حقیقت‌یابی را تشکیل داد که برخی از اعضای آن در این تخلفات حضور داشته باشند.

وی اختلاف نظر و عدم هماهنگی در هیات دولت را رد کرد.

این اظهارات وزیر دفاع دولت مستعفی کویت در پاسخ به "مرزوق الغانم" رئیس مجلس کویت صورت می‌گیرد، وی پیشتر، علت استعفای دولت خود را عدم هماهنگی میان اعضای کابینه اعلام کرد و گفت، دولت برای این که به کار خود ادامه دهد نیازمند یک تیم هماهنگ است.

دولت کویت پنجشنبه گذشته استعفای خود را تقدیم " صباح أحمد جابر الصباح" امیر این کشور کرد.

امیر کویت ضمن موافقت با این استعفا، از او خواست تا تشکیل کابینه جدید همچنان مسئولیت را برعهده بگیرد.

استعفای دولت کویت یک روز پس از طرح استیضاح "خالد الجراح" وزیر کشور و "جنان البوشهری" وزیر مسکن در مجلس کویت به اتهام سوء استفاده از قدرت و عملکرد بد آنان صورت می‌گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها