چرا رژیم صهیونیستی در این اوضاع دشوار ماجراجویی می کند؟

چرا رژیم صهیونیستی در این اوضاع دشوار ماجراجویی می کند؟
پنج‌شنبه 30 آبان 1398 - 22:38

ضرب المثلی هست که می گوید: کسی که خانه اش از شیشه است به طرف مردم سنگ پرتاب نمی کند.

العالم – نظرکده

این زبان حال رژیم صهیونیستی است به این دلیل که جبهه داخلی اش ناپایدار بوده و در شرایط بسیار سختی بسر می برد که به همین دلیل این دو مولفه اجازه هیچ نوع ماجراجویی به این رژیم نمی دهد.

چرا که در صورتی که اقدام به ماجراجویی کند پشیمان خواهد شد و بهایی گزاف به خاطر آن خواهد پرداخت.

اما در صورتیکه بخواهیم هدف رژیم صهیونیستی از بمباران اخیر سوریه را بررسی کنیم در می یابیم که این تجاوز صهیونیستی با تحولات جاری در منطقه همسو بوده و تل آویو کوشید از طریق آن، به اصطلاح در تاریکی با یک تیر، دو هدف را بزند.

فراموش نکنیم که با توجه به افزایش بحران سیاسی داخلی در رژیم صهیونیستی، نتانیاهو راهی جز ورود به جنگ ندارد تا از این طریق ایده ورود به انتخابات سوم که به طور حتم او را از صحنه سیاسی رژیم حذف خواهد کرد، از میان بردارد لذا کارشناسان معتقدند که این موضوع وی را وادار کرده تا در سطوح مختلف اقدام به بحران آفرینی کند.

تحلیلگران سیاسی متفق القولند که نمی توان تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به مواضعی در اطراف دمشق را جدای از رویدادهای منطقه دانست و اینکه همزمان آمریکا نیز می کوشد با شیوه ای دیگر علیه محور مقاومت اقدام کند.

ناظران تاکید دارند که آمریکا در تلاش است تا با سوار شدن بر موج حرکت مردمی در لبنان و عراق آن را به همان سمتی که خود مایل است، هدایت کند.

آنان افزودند، اما آنچه که اخیرا در ایران به وقوع پیوست بر خلاف میل آمریکا به ضرر مزدورانش تمام شد که به همین دلیل به رژیم صهیونیستی چراغ سبز نشان داد تا در سوریه و غزه به زور متوسل شود تا شکستش را به نوعی جبران کند.

این ناظران خاطر نشان کردند که تحرک اخیر آمریکا اساسا با هماهنگی با رژیم صهیونیستی انجام شده به ویژه که پس از سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان انجام شد که در آن گفته بود ساعت پیروزی نهایی برای آزادی فلسطین و قدس اشغالی نزدیک شده است.

از سوی دیگر، کارشناسان نظامی و استراتژیستها معتقدند که این توجیه رژیم صهیونیستی که مدعی شده در تجاوزش به سوریه فقط مواضعی را هدف قرار داده که از آنجا موشک به طرف جولان اشغالی شلیک می شده است، ساختگی و دروغ است.

آنان افزودند که رژیم صهیونیستی در سطح تبلیغاتی می کوشد تجاوزاتش را فقط حمله به مواضع ایران، سپاه قدس، حزب الله و مقاومت وانمود کند و مدعی شود که هرگز مردم سوریه یا اهداف این کشور را هدف قرار نمی دهد تا به این شکل افکار عمومی و ارتش سوریه را علیه ایران و مقاومت بشوراند و به این شکل، نوعی شکاف میان مقاومت و مردمی که حامی این مقاومت هستند، ایجاد کند.

این کارشناسان تصریح کردند که نوعی ارتباط میان تجاوز اسراییلی اخیر به سوریه و رویدادهای لبنان، عراق و ایران وجود دارد چرا که منطقه در نوعی کشمکش چند جانبه بسر می برد که به طور حتم سوریه بیشتر از همه در معرض هدف قرار دارد به این دلیل که دشمن می خواهد، سوریه، قلب این نبرد و کشمکش مسلحانه باشد.

پس نظرتان چیست؟

آیا اهداف تجاوزات اسراییلی به سوریه محقق شده است؟

طرح آتی آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان همپیمانش چیست؟

پس از آنکه توطئه هم پیمانان رژیم صهیونیستی در سوریه با شکست مواجه شد آیا این رژیم قصد متشنج تر کردن اوضاع منطقه را دارد؟

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها