اعلام آمادگی چین برای بازسازی سوریه

اعلام آمادگی چین برای بازسازی سوریه
شنبه 2 آذر 1398 - 05:52

"وانگ چی شان" معاون نخست وزیر چین روز جمعه بار دیگر برای بازسازی اقتصادی سوریه از طریق توسعه طرح "یک کمربند یک جاده" اعلام آمادگی کرد.

العالم-سوریه

به گزارش خبرگزاری سانا، وانگ در دیدار "هلال الهلال" معاون دبیرکل حزب بعث سوریه گفت: چین از سوریه در برابر تروریسم جهانی و امپریالیسم حمایت کرده است. آنها تلاش زیادی کردند تا با سرنگونی دولت سوریه، این کشور تجزیه شود و سلطه خود را بر منطقه تحمیل کنند.

معاون نخست وزیر چین در این دیدار که در پکن صورت گرفت، اظهار کرد، پیروزی دولت بشار اسد در جنگ علیه تروریسم پس از این سال‌ها نشان از توان و عظمت سوریه دارد و تاریخ گواه این موضوع خواهد بود.

الهلال نیز در این دیدار گفت: کشورهای امپریالیسم به نمایندگی آمریکا و متحدانش بدنبال سرنگونی دولت قانونی سوریه بودند و اکنون نیز تلاش می‌کنند، برای تحقق منافع و برنامه‌های خویش، کشورهایی را که در حال خدمت‌رسانی به ملت‌های خود هستند، مورد هجمه قرار دهند.

پکن در سال‌های گذشته همواره در کنار روسیه درباره سوریه موضعی واحد و مشترک داشته و بارها در سازمان ملل کوشیده است تا مانع از تحریم‌های آمریکا علیه دمشق شود.

اگرچه چین خود را از درگیری‌های نظامی این کشور دور نگهداشته اما همواره از رییس جمهوری سوریه حمایت کرده و خواستار آن بوده که مردم سوریه سرنوشت خود را تعیین کنند.

پربیننده ترین خبرها