افزایش اسلام هراسی در استرالیا

افزایش اسلام هراسی در استرالیا
شنبه 2 آذر 1398 - 10:10

نتایج مطالعات جدید یک دانشگاه استرالیایی حاکی از آن است که اسلام هراسی در استرالیا استمرار و شدت یافته است به گونه‌ای که بیشتر بانوانی که از حجاب استفاده می کنند در خطر حمله فیزیکی در این کشور قرار دارند.

العالم - آسیا

دانشگاه چارلز استوارت استرالیا با انتشار نتایج تازه ترین پژوهش انجام شده دراین زمینه گزارش داد: اسلام هراسی در استرالیا یک " پدیده مداوم" است و زنانی که در استرالیا حجاب دارند در مخاطره قرار دارند.

براساس این بررسی ۹۶ درصد از ۱۱۳ زن قربانی که در استرالیا هدف آزار و اذیت فیزیکی قرار گرفته اند، حجاب داشته اند.

این گزارش در حالی منتشر شده که تارنمای تلگراف روز گذشته ویدئویی را منتشر کرد که بیانگر حمله ناگهانی یک مرد استرالیایی به زن مسلمان بارداری بود که حجاب داشت.

بر اساس این گزارش این زن ۳۱ ساله درحالی که به همراه دو نفر از دوستان خود در یک رستوران در سیدنی بود، به یکباره هدف حمله یک سفیدپوست استرالیایی قرار گرفت و به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

این گزارش حاکی است ، مهاجم دستگیر و زن مسلمان نیز راهی بیمارستان شد.

برخی رسانه های آسیایی روز شنبه به نقل پلیس سیدنی گزارش دادند: که مهاجم یک مرد ۴۳ ساله بوده که به زن مسلمانی که ۳۸ هفته باردار بوده حمله کرده و بررسی ها در مورد علت این حمله ادامه دارد.

فدراسیون شوراهای اسلامی استرالیا درپی این حادثه با انتشار بیانیه ای هرنوع اسلام هراسی را دراین کشور محکوم کرد و خواستار رسیدگی قانونی این موضوع شد.

طبق گزارش این فدراسیون مهاجم هنگام حمله، فریادهای نفرت انگیزی علیه اسلام داشته است.

جریان اسلام هراسی در استرالیا و نیوزیلند درسال های اخیر شدت یافته و حوادث مرگباری را دراین دو کشور رقم زده است.

در ابتدای سال جاری یک مهاجم مسلح به نمازگزاران دو مسجد در نیوزیلند حمله مسلحانه ای داشت که در نتیجه آن ۵۱ نفر قربانی و ۵۰ نفر نیز مجروح شدند. تروریست مهاجم این حمله نیز یک استرالیایی بود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها